Okej eller inte?

Hej världen. Jag ska väl inte ljuga med att jag fortfarande sitter i min pyjamas. Just nu söndagsmyser jag i soffan och tittar på någon dokumentär om hundar. Och nu är jag  lite smått förbannad sådär. Det kokar lite i mig. Folk färgar sina hundar i regnbågens alla färger. De målar även klorna med nagellack på stackarna. Jag trodde att sån skit var en utdöd trend.

Sedan ställer de upp i tävlingar och utställningar med sina hundar.

Altså en illrosa pudel? Stackars hjärta. Eller är det så att hunden faktiskt inte bryr sig om vilken babyfärg den har i pälsen? Eller skäms de? Lider de?

Jag är hur som helst STARKT emot det, eftersom att jag absolut inte tycker att man ska förmänskliga hundar och de är inga leksaker. Jag tycker att man ska anpassa miljön och dagliga rutiner så mycket som möjligt efter hundens naturliga behov och beteende. Det tycker jag om vilket djur man än har. Jag tror inte att den rosa färgen och det babyblå nagellacket hör till där. Nä, det får änna finnas gränser på hur långt man kan gå när man stylar sina husdjur...






Helt absurt!!!! Stackars krake...




Kommentarer
Postat av: Mimmmmí

nja, färga hundarna känns inte helt reko! :)

2011-10-03 @ 00:25:18
URL: http://larsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0