Små steg på vägen

Tjenare tjenare!
Idag har jag inte gjort något peciellt. Jag har varit en snabb sväng hos Sandokan (som btw flyttade till kusten på semester ikväll), läkarbesök och jobb. Jag måste bara tala om för er vilka söta elever jag har! Idag var det sista ridlektionen för terminen för mina onsdagselever och jag fick jättefina kort, choklad och kramar av mina elever. Jag blir seriöst rörd:') Det hade jag faktiskt inte väntat mig. Jag fick höra av både de vuxna och de yngre att de var så nöjda med mig! Det värmer verkligen ända in i hjärtat att höra. Tänk vad orolig jag var i början av terminen att de inte skulle gilla mig, eller att de skulle tycka att jag var kass. Det har varit en rolig termin med alla onsdagselever. Och jag tror faktiskt att jag har lyckats utveckla grupperna lite. Jag har sett skillnad och det är så jäkla roligt! Jag och varje elev har ju tillsammans haft ett litet mål att sikta mot/trådar att hålla sig till och det har banimej gått! Det behöver inte vara speciellt stora mål med ridningen, det ska ni komma ihåg! Små steg på vägen gör stor skillnad i sig, tänk på det! Det ska vara roligt att komma till ridskolan och rida. Det är viktigast tycker jag. Det får aldrig bli att en elev ska behövs känna prestationsångest och ett behov att behöva bli bäst. Jag själv har också fått ut mycket av detta. Detta jobbet har varit nyttigt och bra för mig för att jag själv har kunnat utvecklas som person. Jag har samlat en hel del inspiration av detta och mycket är tack vare min chef Linda som har hjälpt mig mycket! Jag är tacksam! 

Efter sista lektionen bjöds det på fika av eleverna, ytterst trevligt! Mycket tjöt och många skratt. Som det ser ut nu så blir det allt en termin till med mig. Då fortsätter vi, men på den nya anläggningen! Superkul!

Nästa vecka flyttar jag ut till Kusten dock. Jag ska jobba på Bohus Malmön (servitris på restaurang) hela sommaren, men det blir nog skoj! Jag ser fram emot det. Prova på något nytt ett tag. Och Sandokan kommer ju att finnas i närheten också, det känns kul:)

Nä nu blev det en roman här i stället för ett blogginlägg känner jag. Jag ska ta mig en dusch tror jag. Så att jag känner mig fräsch när jag går till sängs. Puss och godnatt kära folk!


Söta Farruco förra året:) Några individer man absolut inte ska glömma
är de fantastiska hästarna som gör ett så fantastiskt jobb! Sjukt roliga
arbetskamrater. Så trogna, så tåliga, så samarbetsvilliga. Linda, du
har verkligen ett gäng fantastiska hästar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0