Ur en ny synvinkel

En plan. Jag har en plan. Tror jag. Den är inte långsiktig och många skulle säga att den inte var att lita på, att jag borde satsa på något som jag kan hålla mig till hela livet, att den är dålig. Men var så jävla tråkiga då. Vem fan vill göra samma sak hela livet? Livet ska leka, livet ska gå upp och ner, livet behöver inte vara densamma hela tiden. Man måste våga lite. Våga ta risker, stora som små! I stället för att grubbla över vad man vill med sitt liv i flera år; gör något som är kul i stället. Gör det du känner för för stunden medans du inte vet. Bara gör det i stället för att ha ångest och tänka "Men vill jag verkligen detta då?". Jag har små kortsiktiga mål hela tiden i stället för att försöka hitta "mitt rätta jag", "mitt kall". Jag vet vad jag vill just nu. Inom den närmsta tiden. Och jag vet inte vad det leder till senare. Men måste jag veta? Måste man? Nej. Har men ens ett kall? Finns det något "rätta" för varje människa? Ta inte allt så himla seriöst hela tiden. Allt behöver inte vara gravallvarligt hela tiden.

Love to you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0