Tunisien

Sitter lite smått och oroar mig för min släkt nere i Tunisien. Alla dessa uppror och skottlossningar och anlagda bränder överallt... Tänk om någon plundrar farmors nybyggda jättefina hus eller värre än värst som inte får hända: tänk om någon gör min släkt illa? Tur att militären i alla fall är på folkets sida och patrullerar på gatorna om nätterna... Men ändå! Skulle jag befinna mig där just nu så skulle jag vara livrädd och inte ens våga röra mig i mitt egna hus!

Och så svenskarna som blev misshandlade och gripna utanför sitt hotell. Ärligt talat. Är de så dumma att de visar sig på stan med sina jaktvapeni väskorna? Ja då får man till viss del skylla sig själv. Allvarligt talat vad tror de i ett oroligt land när de går runt med vapen? Det är väl klart att det är misstänksamt! Och vem åker på jaktresa i en vecka när man vet att det är stora oroligheter i landet? Hm... Men självklart är det ju förjävligt det som hände dem. Men ändå. Lite, lite självförvållat var det väl ändå? 

Jag som var sugen på att åka till Tunisien... Men det dröjer nog ett tag innan jag vågar mig dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0