Hästintresset...

Idag spenderade jag kvällen i stallet för första gången på många veckor. Det kändes så sjukt mysigt att bara andas lite häst igen. Härligt! Under sommaren så har jag haft så fullt upp med annat att jag inte ens har hunnit sakna det. Men här om dagen när jag åkte ut för att pussa på Sandokan så kände jag det. Bara lugnet och harmonin som en häst utstrålar är ju fantastisk. Har inte jag världens bästa hobby?:)

Hobby tänker ni, du jobbar ju förfan med det! Jag har valt att prova lite andra vägar. Jag fick en möjlighet att göra något nytt, ta lite risker och göra något smått galet och det gjorde jag. Så som det ser ut nu så sysslar jag inte längre med hästar yrkesmässigt, jag jobbar helt enkelt inte kvar på ridskolan längre. Jag kommer självklart att sakna det och mina elever, då det har varit sjukt kul att ha dem, men just nu känns det faktiskt bra att hålla hästintresset på hobbynivå och bara det är väl inte fyskam?:) Åka och rida och pyssla bara för att man vill! Jag ångrar inte mitt val, även om det var jättetråkigt att behöva lämna det.
Nu går det mot nya spännande tider och jag har faktiskt en hel del planer som jag spånar på! ;) Mitt liv, det leker just nu ja!

Nu ikväll så åkte jag och Nathalie ut till stallet och red tillsammans. Hon på Sandokan och jag på Sandras Bucanero. Riktigt trevlig häst det där! Jag tror jag har suttit på Nero en gång innan. Han är en stor motsats till Sandokan. :)
Jag tänker passa på att mysa med hästarna den här veckan innan jag åker utomland på tisdag!



Jag vet att den här bilden har upprepats en del men det är en av mina
favoriter på mig och Sandokan:)
Foto: Sara BC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0