Vardag...

Fullt upp om dagarna den här veckan. Jobb, hästskötarexamen och massa annat! Egentligen så känner jag att det inte är hela världen om jag inte gör perfekta knoppar på torsdag så att jag blir diplomerad hästskötare (kuggade endast på knoppningen förra året p.g.a stress och slarv, onödigt) men kan ju ändå vara en liten merit. Inte vet jag:) Igår fick i alla fall Emelies Rominta fina knoppar på hoppträningen, knopparna fick t.o.m beröm av de andra! haha. Får väl se om de som dömer hästkötarexamen tycker likadant;) Tror jag inte, vi får se. Varför göra så stor grej av lite knoppning? Löjligt som fan egentligen haha.

Idag har jag jobbat morgonen. Provade den nya 4-åringen (häst för er som inte vet att det är hästar jag jobbar med och inte barn haha) som ska bli mitt nya projekt. Kul! Jag tror att det kommer vara en jätterolig häst. Jag ser fram emot att lära känna honom, Finito. Jag hoppas att jag kan få några bilder inom en snar framtid! Vi gjorde inte så mycket idag, mest kände på honom.

Efter jobbet åkte jag och simmade i några timmar med Sandra, fast vi hängde mest i bubbelbadet och bastun idag. Men ändå! Skönt. Man behöver chill också. Men vi brukar vara riktigt duktiga på att simma i 2 timmar! Var inte lika pepp idag. Efter simningen åkte jag hem och käkade middag, runt kvar i 7 på kvällen, min brunch typ! Gud jag måste lära mig att äta och ha rutiner. Jag är så slarvig och "hinner" aldrig äta på dagarna. Då stoppar ju förbränningen för att kroppen vill spara på så mycket som möjligt när den inte får påfyllning. Bara dumt. Hur som helst så åkte jag direkt till Rominta och knoppade henne efter middagen.

Och där var denna dagen gjord. Jag är inne i en liten stressperiod, min inre stress. Helt onödigt. Men jag får såna perioder. Då är jag så deppig att jag bara räknar och bockar av mina dagar. Tar mig igenom dem så fort som möjligt. Hinner liksom inte njuta av livet. Och ändå har jag inget att stressa över, det bara kommer av sig självt. Känner mig bara oroad. Jag borde sova mer. Och slappna av mer.

Min resterande vecka:
I morgon - jobb.
Torsdag - Hästskötarexamen och jobb därefter.
Fredag - Sandokan, jobb och Götebog (troligtvis utgång om inte middag på restaurang och bara chilla)
Lördag - troligtvis Nässjö (om jag inte är för bakis)
Söndag - Jobb och sen...???

KÖSS mian små vänner:*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0