Nattinlägg

Tjoho!
Jag tänkte slänga in några rader innan jag drar mig till sängs. Fyfan vad kallt det har blivit ute. Typ svinkallt på natten. Öhm, 8 grader visade termometern på förut. Hösten är här för att stanna! Hur ska jag klara mig i vinterkylan sedan? Hmm... En jul i Thailand hade jag då inte tackat nej till! Svensk traditionell jul är inte så jädra noga altså... 

Hur som helst så blev det en sväng ut i skogen på tottosarna förut. Vi utforskade lite ridvägar i det för oss helt nya området. Finns miltals med skogsvägar att galoppa på, underbart! Och många backar att klättra i, skeeeetabra!! Nu jäklar ska Sandokan igång på riktigt, och jäklar vad muskler det ska byggas! Han ska bli lika biff som han var. Och lika mjuk och fin att sitta på som han en gång var;) Maha. Lydnaden ska vi också jobba på, mycket. Han har fått för sig en massa fulheter igen. Han skiter i mig (eller Josefin), tar bettet och tror att han kan springa iväg och göra vad han vill. Han är nonchalant och tror han är kung. Okej, han ääär kung. Men han ska inte få vara kung över sin ryttare. Samarbete och kommunikation finns det något som heter! Striderna ska bort...
Söta Sober traskar bakom mig och Sandokan så snällt medans Sandokan fjantar sig. Inte okej. Men det blir snart ordning när man kommer igång med riktiga dressyrpass och träningar sedan! SötSandokan var ändå söt idag:) Den hästen har faktiskt fastnat i mitt hjärta. En kanonhäst. Josefin ska vara stolt ägare!

I morgon ska jag och Josefin ut och rida ihop!:) Ska bli jättemysigt. Jag tar Sober i morgon. Ska försöka knäppa lite fina bilder ute på det nya stället också.

Nej nu är klockan snart 2! Inte okej Sabrine. Gå och lägg dig.

Natti, köss.


Mobilbild. Sandokan som relativt nyanländ till
Sverige:)

Kommentarer
Postat av: Natta

Vart är dem nu då ?? :P

2010-09-03 @ 16:20:41
URL: http://nitaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0