Hierro



"Under en båtresa till ön Hierro förlorar Maria sin lille son Diego.
Har han fallit överbord? Har han blivit bortförd? Ingen vet. Diego
är helt enkelt bara försvunnen.

Sex månader senare försöker Maria leva med sin smärtsamma
förlust och gå vidare med sitt liv, när hon får ett oväntat telefon-
samtal. Man har hittat kroppen efter ett barn och Maria måste
återvända till Hierro. Tillbaka på ön - ett skrämmande landskap
befolkat av ondskefulla varelser - tvingas hon konfrontera sina
värsta mardrömmar..."

Denna fantastiska thriller/skräck av spanjoren Gabe Ibañez och med
producenterna bakom Pans labyrint och Barnhemmet (som för övrigt är
lika underbara) är bara så.... så fantastiskt underbar. Den här fina
historian om en mors oändliga kärlek till sin son griper tag i mig med
allt vad som får mig att inte kunna slita blicken från skärmen en enda sekund!
UNDERBAR film! Måste ses av alla. :)
Dock var den inte så läskig som jag förväntade mig men det gör inget
för hur bra allt är gjort gör filmen bäst i alla fall! Det fanns inget dåligt
i den här filmen. Ingenting. Och det är då inte ofta jag inte hittar något
jag tycker är minus i en film!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0