Spekulationer

Jahopp, idag skulle jag vart iväg och tränat för Pernilla Olsson med Sandokan. Men blev magsjuk typ? Skoj... Kanske borde passa på att leta fram min kamera som är försvunnen idag i stället, så att min blogg kan bli lite roligare. Dess utom är jag höstdeppig. Fyfan. Hatar denna årstiden. Och shit vad jag längtar efter en utomlandssemester! Minst lika perfekt som Bulgarienresan i somras... För jäklar vad jag saknar den resan. Den resan gjorde sommaren 2010 till den bästa sommaren ever, lätt. Vilken tur att jag tänker haka på Sandra på en resa i maj!:) Även om det är långt dit. Men tiden går ju fort!

Nej men seriöst... Hade det inte varit alldeles perfekt att bo i Sverige under sommartid och sedan i Thailand eller i något annat varmt land under vinterhalvåret? Hade passat mig ypperligt tror jag! Skaffa sig en fin liten söt lägenhet eller ett litet hus i Thailand och jobba och tjäna pengar... Eller varför inte flytta till södra Spanien på heltid kanske? Eller som pappa sa till mig: Flytta till Tunisien då! Det finns ju jobb på mina sytrars skönetssalong... Ja why not? Det är inte +45 grader på vintern där men betydligt mycket skönare och många fler plusgrader än här i alla fall. Och sommaren där blir väl underbar med +45 grader, sol, stränderna och medelhavet:) Och gud vad jag saknar släkten där nere! Finns ingen bättre farmor än min liksom.
Jaja, jag är nog inte ensam om Thailanddrömmen i alla fall, right? Men Sverige är allt bra och charmigt på sitt lilla sätt också! Men tänk så perfekt Sverige hade varit om det låg lite närmare ekvatorn!:) Jag blir ju faktiskt deprimerad av mörkret och kylan här uppe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0