Tankar, ord, uppdatering...

Så trött, så trött. Jag ska snart krypa till sängs och gosa med min röding till katt, läsa en bra bok om jag orkar... eller bara somna tungt. Idag har jag inte gjort något speciellt, det har varit underbart att vara ledig! Ledig från stressen som kallas skola. Längtar som fan till studenten och den är snart här. 30 april kommer bli bäst. Jag har beställt min klänning nu. Bild kommer upp någon annan gång. Nu ska jag bara hitta en klänning till våran studentmiddag också!

Idag har jag varit i stallet som vanligt:) Sandokan har fått nya skor idag också, sketabra! Jag hade med honom på Lindas lektion. Jäklar vilken fuling han är när man ska göra saker han  tycker är jobbigt! T.ex skänkelvikningar... Så fort jag ska göra en sådan så biter han sig tag i bettet, väntar inte på mig, springer iväg och vägrar lyssna och vänta. Går knappt att samla honom för en skänkelvikning i dessa lägen. Det är något vi får jobba på härnäst! Att få honom att inte bita tag i bettet och springa iväg så fort det blir lite jobbigt. Något annat han gör när han väl går i skänkelvikning är att sedan gå in i spansk skritt. Haha. Att en skänkelvikning kan vara så jobbigt! Det är verkligen hans hatövning, som Linda sa. Jag vet inte om han alltid har gjort såhär eller inte, men i alla fall när jag har haft honom nu. Annars emellanåt så gick han fint och var trevlig så det var ju något positivt i alla fall!:) Killen. Och snart, snart, snart ska han få träffa sin ägare! Jag tror att de saknar varandra väldigt, väldigt mycket. Och det förstår jag.

Så nu har jag skrivit ett litet stycke om häst också. Ovanligt? Inte. Jag har insett något nytt med mig själv också. Och det är att jag är en perosn som inte klarar av när det händer för mycket. Jag kan inte stressa till saker och ting för då faller jag ihop. Därför har jag tagit tag i min stress och slutat tänka på för mycket! För mestadels så lider jag av en inre stress som har satt sig i min hjärna. Jag blir verkligen stressad av allt! Precis allt, jag stressar för allting. Så fort det händer något, minsta lilla. Jag är sådan i personligheten. Och jag tänker på allt också. Jag är en person som tänker alldeles för mycket på saker och ting. Och det är det jag ska försöka ändra på nu. Jag ska försöka ta varje dag som den kommer. Och blir inte dagen bra så kommer det ju en ny dagen efter den! Eller hur? Enklare än så är det ju förfasiken inte! Löjligt Sabrine, löjligt! Tänk vad jag har stressat för ingenting innan egentligen!

Jag har kommit på en till grej idag också! Eller det visste jag väl redan, men kom att tänka på det... Jag älskar verkligen alla mina vänner och familj! De betyder så jävla mycket, de betyder allt. Det är helt otroligt att jag känner så många fantastiska människor som alltid finns där när man behöver dem<3 Och man behöver dem alltid! Klarar mig inte utan någon av dem.

Nu ska jag sova. Godnatt. Ännu en ledig dag i morgon. Blir stallet på eftermiddagen. Ska försöka klämma in en ridlektion som jag kan stå med på med Linda också. Nu ska lilla Sabrine lära sig det här med att agera och vikariera som ridlärare också! Lite läskigt men kul! Men vafan, en nybörjargrupp borde man väl i alla fall klara av!

Night.


Promenad med Teddy här om dagen:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0