Update

Jag kör en uppdatering så ni vet vad som har hänt, haha inte så intressant kanske?
Midsommar spenderades med sjukt roliga människor hemma hos Felicia. Vi grillade, drack, spelade kubb och partade loss som fan. Lördagen spenderades med Felicia, Henrik och Daniella i Felicias trädgård med massa eftersnack om fredagen. Vi drog ut till Gardis en sväng också så att Felicia och Henrik fick bada haha:) På lördagkvällen jobbade jag på restaurangen.
Idag vaknade jag rätt sent. Käkade frulle och drog till stallet och jobbade. Först hade jag en privatlektion och eleven sa att hon var supernöjd med lektionen och att det var värt att köra så långt för att få rida där:) Jag blir så glad när elever säger så! Då känner man att man har åstadkommit något bra. Kvinnan var rutinerad men jag kände ändå att jag kunde ge henne en hel del feedback och hjälpa henne lite med ridningen och rätta till små problem hon hade. Sjukt kul! Och ännu bättre; vi nådde fram till ett gott resultat med målet vi hade med den här lektionen! Hon hade aldrig ridit PRE och kom dit för att prova PRE-häst. Och ja, hon är nu helt såld på PRE-hästar. Hihi. Jag trodde väl inte annat då man inte kan annat än att älska dessa hästar;)

Efter lektionen kom konfirmanderna (konfirmationsläger på Bergahästen). Jag delade in dem i 2 grupper och red ut med dem. Sjukt skönt har det varit idag, att få komma till stallet och umgås med hästar och arbeta med människor som gör att man kommer på goda tankar!:) Efter jobbet kom min kära mor, syster och Katarina (Sobers ägare) och så red min mamma Sober igen. Katarina ska opereras och kan inte rida på ett bra tag. Ett ypperligt tillfälle för min mamma att ta upp sin ridning igen efter många år! Och ett ypperligt tillfälle för mig att bättra på mina instruktörskunskaper då jag ska hjälpa henne att komma in i sin ridning igen. Min mamma är duktig:) Hon blir mitt projekt i sommar så att jag kan bli bättre på att hålla lektioner också. Hon ska ha eloge för dagens ridning också!

Nåja. Ikväll har jag även övningskört. Både i rondell och på vägar. Efter 2 gånger. Haha. Gött mos.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ville du fortfarande följa med på torsdag/fredag o ta kort?? tänkte om vi kanske kunde bada o så oxå:)

2010-06-28 @ 10:59:32
URL: http://maskott.blogg.se/
Postat av: Matilda

Haha jag vill också testa att rida PRE- hästar någon gång:P Verkar himla kul!

2010-06-29 @ 21:28:08
URL: http://polkagirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0