Tisdag

Slänger in ett snabbt inlägg om dagen...

Dagen började med att Emelie och Antonia kom hem till mig på frukost klockan 3 haha:) Sedan stack vi och fixade Emelies häst, sedan hem till Emelie för att fylla på oljan i bilen, sedan hem till Antonia för att hämta hennes badkläder då vi hade planerat att dra till stranden och sola och bada. Men sedan var klockan plötsligt mycket sent på eftermiddagen så vi bestämde oss för att skita i badet. Så vi gick ut och åt på Golden Flower:) Kinamat var längesen! Oxspett med jordnötssås is the shit! Mums. Sedan satt vi och chillade en sväng på bryggan. Sommar är underbart!

På kvällen drog jag, syrran och mamsen till stallet. Jag fixade Sandokan som har lyckats få mugg. Great. Och ett sår på bakknät. Great. Men det är ju ingen fara med det, såret var bara ett ytligt rispsår. Tur det, han som har skadat sig ofantligt mycket detta året! Hur han har lyckats få såret, det har jag ingen aning om. Gosh!-.-
Hur som helst så red mamma Sober, Katarinas häst:) Efter ett lång uppehåll på flera år är hon äntligen uppe på hästryggen igen! Jag ska hjälpa henne att komma igång, ska bli skitskoj tycker jag. De verkar trivas med varandra. Jag lät Sandokan få vila idag, så tar vi nya tag i morgon! Lite tömkörning kanske? :)

I morgon blir det till att gå upp vid 6. Jag, Nathalie, Ylva, Kajsa och Linda ska åka till skara, hästkliniken, med Dudo. Man måste vara 5 pers för att lasta honom och jag överdriver inte! Det är verkligen så. Haha:)

Så nu blir det sängen. Puss och godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0