Snöstorm

Tjenare! Jäklar vilken snöstorm det är! Haha. Den här vintern har inte varit riktigt klok. Idag skulle jag åka upp till Nuntorp (mamma körde) för att hämta min ridhjälm och jacka som jag lämnat där. Men vi insåg att det var ingen idé att dra dit, mamma ville inte köra i snön den biten så det blev till att dra till Granngården och impulsköpa en ny hjälm och ett par handskar. Snälla mamsen skjutsade mig till stallet. Red Sandokan en kort sväng idag. Blev paddocken. Han var så himla trevlig idag!! Jättefin och hyfsat sansad även om han var het. Blev voltarbete, öka-minska volten och ett par skänkelvikningr. Efter Sandokan-passet red jag ut på Diplomatico med Frida och alla fredagselever på ridskolan. Haha Diplomtico är inte så pålitlig ute minsann! Det finns monster överallt och han kan dåfan inte stå still utan att stegra sig eller bocka. Hopp åt sidan och alla håll är tydligen populärt också. Men han har ändå blivit så mycket bättre än han varit! :) Det är ju kul.

I morgon blir det upp till Sandokan igen. Jag hoppas att jag kan ta mig ut till stallet och att vi slipper skotta bil i 3 timmar som sist när det var storm. Hur har ni det med snön? Är ni lika less på snön som jag? Ge mig våååår!

Sandokan. En mkt välutbildad P.R.E-valack f.1999. Det är faktiskt sjukt kul att rida en häst som kan så mycket, läromästare:) Men han är allt lite lat så man får vara på honom och verkligen aktivera honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0