Underbara islänningar

Åh vad roligt jag har haft idag! Idag har vi ridit islandshästar på Skansens gård med klassen:) Och jag bara säga att det var nog det roligaste jag har gjort på länge! Islandshästar blev jag helt såld på altså... Har ridit islandshäst en gång innan. Skitskoj! De är ju speciella små ponnypluttar och inte alls vad man är van vid.

Efter turridningen åkte jag och Jessica till stallet. Jag hoppade Levitona, en liten utmaning men jag kämpade banimej på bra! Och det var roligt att verkligen ha något att kämpa med den här gången. Så jag hoppas på att kunna hoppa henne nästa vecka också:) Efter hoppningen avmaskade vi hästarna och så red jag stjärnan Sandokan som var så jäkla trevlig. Han har bara bockat med mig och varit skitsur i två-tre veckor med mig men nu var han glad och super! Vi gjorde både passage och skänkelvikningar som gick som en klocka! Vi har haft stora problem med skänkelvikningarna. Och han lyssnade t.o.m ordentligt idag, och tog halterna med lätthet och ingen nonchalans. Jag satt nog bara och log brett när jag red idag. Även under hela islandshästturen. Det har varit en mycket bra dag idag.

Och det är 3 dagar kvar till studenten. 3 DAGAR! Är glad åt det men jag kommer att sakna Nuntorp, många lärare och speciellt min underbara klass. Har haft tur som har fått lära känna dem!

Puss och godnatt på alla läsare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0