Trevlig dag med underbara vänner




Dagen började med halsont och ganska pissmående faktiskt. Gick upp tidigt, tvättade och fixade, bokade om lite tider och sådana viktiga saker (vad vuxet det känns att säga det(:). Sedan träffade jag Emelie på Överby för en shoppingrunda. Mycket trevligt! Hittade dock inget speciellt. Emelie är dess värre shoppinggalen! Diagnosen shoppingberoende kanske man kan ställa åt henne? Hihi.

Efter Överbyrundan åkte jag nästan direkt till stan och träffade Anna för en fika på Mejeriet, stans mysigaste café! Helt klart mitt nya favvoställe! Har varit där en eller ett par gånger förut. Vi satt där hela kvällen och tjötade, drack fulla stora koppar med te och käkade en god kaka. Massa mysigt!

I morgon hade jag faktiskt planerat att åka till skolan och ta skolfoto samt rida Othello och vara med på lektionerna och massor med grejer! Men jag känner mig för krasslig för det. Jag känner att min kropp inte kommer att orka med det just nu. Så jag får vara sjukanmäld i morgon också. Jag vill inte vara sjuk! Usch vad piss! Vill inte missa mer i skolan! Gah! Men att rida två långa ridpass i morgon med min förkylning, hals och öronont -det känns inte så jävla bra altså. Man vill ju inte få hjärtmuskelinflammation! Jag tycker det är jättetråkigt att jag missar skolfotot sista året men vad ska man göra? Egentligen hade jag ju kunnat åka och bara vara med på teorin i morgon, om vi nu har någon, men jag stannar i så fall hellre hemma och pluggar klart allt jag är efter med. Vilket jag har gjort den här veckan för utom idag! Faktiskt så vill jag berömma mig själv för hur mycket jag faktiskt har pluggat de senaste dagarna.

Jag får trösta mig i morgon kväll med en underbar utekväll på krogen med underbara vänner:) Om jag inte är på tok för sjuk. Men några cider brukar väl hjälpa för stunden?:) Så får jag se hur det blir med skolan på fredag. Beror på allt. Inte ens säkert att jag orkar gå ut imorrn. Men jag hoppas på det! Hihi.

Nu har jag halsont igen. Inte lite heller. Krya på mig säger jag bara!
I morgon på min sjuka dag så har jag planer för att i alla fall gå till banken. Sedan plugga som fan, och vila.


Mangote var otroligt gott! Speciellt när det är så kyligt ute!


Min otroligt seriösa vän Anna!:)

Kommentarer
Postat av: Anna von vattenpipa

Anna goes valross!

2009-10-01 @ 16:55:13
Postat av: Anonym

Meeen guuud, hör du inte hur då själv låter?! Du kan inte gå till skolan för du vill inte anstränga dig med jobbiga ridpass så du blir sjukare, MEN du kan & orkar shoppa/ sitta på ett fik hela dagen, och du räknar med att orka gå ut på krogen en hel kväll, och då antar jag att man dricker sprit & dansar för vem går till krogen för att sitta på en pall? Men sen räknar du åter igen med att inte orka gå till skoan på Fredag. Det där låter som en hel HÖG med skit dåliga bort förklaringar. Är man riktigt sjuk så orkar man inte shoppa och knappt sitta på ett fik heller, och definitivt inte gå på krogen!! Är man verkligen sjuk så vill man ligga hemma i soffan / sängen.

Och är man nu inte sjukare än att man orkar göra allt ovanstående så överlever man nog ett ridpass också, man kan ju faktiskt säga till sin inströktör att man är lite sjuk & sen jobba mesta dels i skritt & lite trav. Det går ju faktiskt alldeles utmärkt att jobba hästen i skritt. Åter igen, man måste vara blind & döv för att inte kunna utläsa dina ur kassa bortförklaringar. Lika bra att lägga av med dem nu, för de funkar inte i verkliga arbetslivet, när du väl kommer dit.

2009-10-01 @ 21:55:27
Postat av: Sabrine - Krulltottsflickan

SVAR TILL ANNA:



Haha yey!:D

2009-10-02 @ 11:40:41
Postat av: Sabrine - Krulltottsflickan

SVAR TILL ANONYM:



Höhö helt rätt, bortförklaringar(Y) Asbra! Såklart jag vet med mig själv att det är fel. Jag är inte dum i huvudet! Men å andra sidan hade jag inte planerat att gå till skolan förrens nästa vecka vilket som, och det har sina anledningar.



Ett fik med te är som att sitta hemma vid köksbordet med te? Och hur jag väljer att prioritera saker i mitt liv är upp till mig, bara MIG:) Jag är ung och måste lära av mina egna val! Och jag valde att stanna hemma och kurera mig och uträtta viktiga ärenden på dagen. Och hoppning är ju sport och är rätt mycket mer ansträngande än att gå på café och shoppa. Verkligen inte bra med hoppning om man har halsont och hosta. Man vill ju inte ha hjärtmuskelinflammation precis. Det är rätt mycket mer ansträngande än en barrunda där man dricker sprit och dansar också faktiskt.



Och nej, bortförklaringar funkar inte i arbetslivet så då är det bäst att passa på nu;) Haha nej, ironi och skämt åtsido. I arbetslivet sköter jag mig alldeles utmärkt! Jag är både ansvarsfull och pålitlig och har fått mycket bra omdöme av min omgivning. Jag är trött på att folk jämför skola och arbetsplats, "Såhär kan man inte göra i arbetslivet sen, blablabla", då det inte alls är samma sak! Och har jag ett arbete så är det väl självklart att jag arbetar min tid för min lön? Som sagt, arbete och skolgång kan inte jämföras så. Och såklart att jag hör hur jag själv låter! Jag är inte född igår. "Asså guuuuuuud" ;)



Och det är modigt av dig att kommentera anonymt och inte våga stå för vem du är när du uttalar dig:) Mycket bra där!



Hoppas du får en trevlig dag.

2009-10-02 @ 13:14:06
Postat av: Lovisa

hoppas du mår bättre snart gumman <3 hur är det med dig egentligen?? om du vill prata om det alltså. PUSS

2009-10-02 @ 19:40:14
URL: http://jasperhale.blogg.se/
Postat av: "Berit", "Magdalena" "Bajsan Majsan"

Vad spelar det för roll? Ett namn säger dig ändå inte vem jag är så då kan man lika väl lämna raden tom...



Jag hade en utmärkt dag så tack så mycket.



Ps. Det finns inget som hämnar tillfriskningen så mycket som att dricka sprit, eftersom spriten tvingar kroppen att i första hand ta hand om de "gifterna" i stället för de diverse mysiga förkylnings bakterier som existerar. Definitivt VÄRRE än att rida oav om det inkluderar hoppning. Ds.

2009-10-03 @ 20:42:13
Postat av: Sabrine - Krulltottsflickan

SVAR TILL ANONYM:



Om jag inte vet vem du är, undrar varför det var så farligt att fylla i raden då. Men ja, då spelar det ju ingen roll.



Nej det kanske är sant, men spriten gör så att man känner sig frisk och mycket piggare för stunden, i alla fall jag, och ärligt talat så mådde jag prima när det gällde förkylningen dagen efter(Y) Nu är jag äntligen frisk och kan gå till skolan på tisdag. Självklart inte p.g.a spriten då men.



Det var ju kul att du tog dig tid till min blogg och lägga dig i och bli frusterad och irriterad över mina prioriteringar och val:)

2009-10-04 @ 23:57:01
Postat av: Anonym

Du har j*vligt konstiga prioriteringar.

Problemet är (TRO MIG NU!!) att du kommer inte komma på att du borde prioriterat varenda sekund av skolan för en du har gått ur den...



Varsågod!

2009-10-05 @ 17:05:32
Postat av: Sabrine - Krulltottsflickan

SVAR TILL ANONYM:



Om det är vad du tror så vet du nada;) Jag brukar prioritera skolan? Och jag gör det jag ska... Något mer behövs ju faktiskt inte. Och snart, i april 2010, så har jag gått ur skolan och kommer att vara jäkligt stolt över mig själv oavsett om jag har MVG eller inte:) Jag är redan på väg att uppnå mina mål och jag älskar mitt liv. Och alla kan ju inte vara toppstudenter och ha MVG i allt, är det det du menar? Så har det alltid varit och kommer alltid att vara. Bara för att man inte har toppbetyg så betyder inte det att man inte kan lyckas i livet. Det finns så mycket mer i livet än så.



Jag tänker inte "tro dig" för så är det inte. Klart jag redan vet det? Jag har kommit på det för längesedan. Och jag har ryckt upp mig rätt rejält sedan t.ex. grundskolan och första året på gymnasiet.



varför göra en så stor grej av allt bara för att jag gick ut på krogen en kväll eller var lite förkyld och krasslig i veckan och valde att inte vara med på hoppningen?

2009-10-06 @ 01:01:31

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0