Rodeolektion?

Förlåt för dålig uppdatering igen. Men när man mår dåligt och är sjuk så blir det inte att man orkar sätta sig här så ofta. Jag var och red igår. Red en ny pålle, Bailador. En 4-årig valack. Så fort jag satt upp så blev det rena rama cirkusen, rodeo, springa in i staket och jag vet inte allt. Haha. Det blev en ridtur kan man säga;) Hela första halvan av lektionen. Det var nära att jag åkte av och blev tårtanssvarig flera gånger men jag hade faktiskt bättre balans än jag trodde. Med ena foten i stigbygeln och den andra dinglandes så lyckades jag sitta fast i sadeln, haha. Men det var kul att ta sig an en sprallig jäkel igen. Efter att jag travat bort hans dunderenergi så kunde jag börja jobba honom på riktigt till slut. Det roliga var ändå att han hade en stadig form hela tiden, även när han fick sina jäkla ryck. Mycket lättböjlig häst och en fröjd att rida när man väl hittat honom, mycket lätt att sitta på, lyssnar på minsta vikthjälper. Supernice! ...när han har blivit av med värsta energin ja:)
         Någon tårta blev det inte från mig men där emot får stackars Anna bjuda på tårta (för er som inte är så high på detta så är det tradition att den som ramlar av en häst måste bjuda gänget på tårta) då hon föll av Dudo. Dudo är en valack på 8 år men räknas nästan som unghäst då han är 4 i huvudet. När han kom till Bergahästen var han helt hopplös men har ändå blivit mycket bättre nu. Han hade inte fått något av sina "ryck" på länge. Till igår. Han red bakom mig och Bailador. När Bailador plötsligt började få något konstigt ryck och hoppa åt alla håll så blev ju Dudo såklart jätterädd och uppspelt och sprang iväg med Anna. Hon satt kvar bra länge men till slut började han bråka och springa åt ett annat håll och Anna kastades av och blev trampad på benet, stackarn<3 Men det gick ändå bra! Puh, det blir fartfyllda lektioner när vi rider alla unghästarna, speciellt nya hästar som inte är vana! Haha.

Hur som helst, fick till jättefina öppnor och sådant på Bailador trots allt:) Duktig polle ändå! Och han är i alla fall vacker, thihi.

Idag har jag inte gjort särskilt mycket. Jag trodde att jag var frisk igår kväll men icke. Inatt fick jag hög feber igen vilket resulterade i att jag fick vara hemma idag och missa mina två prov som jag skulle haft idag! Jag som hade hårdpluggat och kunde allting till proven! Men men. Får ta igen det nästa vecka. Ska plugga lite i helgen så att jag inte glömmer något.

Nej vet ni, nu ska jag kolla min fulla inkorg i mailen och lite sådant. Kolla förresten min kära vän Emelies blogg som är nystartad!:) Headern deisgnade jag, vad tycks? Jag funderar på att lotta ut en header efter önskemål, men vi får väl se:)



Kommentarer
Postat av: Anna

haha:D med mig e de sådär, ett blått/rött svullet knä bara men ja överlever allt:) Det såg bra ut i slutet för dig i alla fall:D

2009-09-29 @ 21:00:47
URL: http://maskott.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan, hur är det med dig idag? :)



Kramar Linnéa

2009-09-30 @ 13:59:20
URL: http://kanskeenblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0