När mörkret faller

Igår tittade jag, mamma och syrran på När mörkret faller. Sjukt bra film! Den var så hemsk att jag nästan gick där ifrån för att jag blev så arg på filmen! Det kokade inom mig! Har ni sett den? Om inte så kan jag rekommendera den starkt för det är en film om verkligheten. Kvinnomisshandel, hot och mord. Den har tre olika huvudpersoner. Jag vill inte avslöja för mycket för ni måste verkligen se den om ni inte har gjor det! Det fanns en av huvudpersonerna som berörde mig mest. När föräldrar måste mörda sina döttrar för att de har "dragit skam över familjen". Hur kan man ha detta synsätt i vissa kulturer? Där ser man hur mycket kvinnor är värda för dem. Männen får vara med hur jävla många brudar de vill men en kvinna får inte ens se åt en man? Usch! Vad arg jag var igår. Ja, det var bara en film men det är ju så det är i verkligheten också. Det händer ofta!

Se den!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0