En natt på sjukhus - jag är trött.




Ja, jag har inte kunnat blogga i helgen! Igår kväll fick jag åka in till akuten och tilbringa hela kvällen där, sedan natten på avdelningen. Jag fick äntligen komma hem idag redan! Jag avskyr att ligga på sjukhus. Allt känns så äckligt och ohygieniskt även om jag vet att de är noga. Men ändå. Jag skrek av smärta igår.

Men nu vet de vad det är med mig! Känns ju skönt. Det är ingen fara:) Fast smärta säger jag bara! Usch. Dess utom så hjälpte inte de höga doserna med smärtstillande, sköterskan verkade förvånad. Ont! "Det här kommer du nog somna gott av snart" sa hon innan. Haha sällan.

Det som hände var att en cysta i äggstockarna som var ganska stor hade spruckit. Och då får man väldigt ont! Jag föll ihop hemma och skrek av smärta. Samtidigt som jag reagerade när den sprack så gjorde jag någon konstig, hastig rörelse som ledde till ryggskott eller något liknande. Så nu kan jag inte gå normalt heller för jag är helt sne. Hur som helst så var det denna cystan som gjorde att jag har haft ont en tid. Från början trodde vårdcentralen att jag hade en infektion i äggstockarna och skrev ut mediciner med antibiotika till mig. Men när smärtan sedan blev värre så gick jag till riktiga sjukhuset och där konstanterade de att det inte alls var någon infektion och att jag kunde sluta ta medicinerna med en gång. I stället upptäckte de cystan och att det var orsaken till att jag hade så ont.

Så idag har jag bara vilat, jag är ganska trött. Liksom i morgon. Jag kommer bara att vila till att jag inte har så ont längre. Därför blir det inget stall för mig i morgon. Tråkigt. Men det är bättre att vara stilla och bli bättre!

Så nu hoppas jag att jag slipper sjukhusbesök en längre tid framöver! Haha den här veckan har gått ut på att besöka vårdcentral och sjukhus typ:)

Kommentarer
Postat av: Anna

uuuch...du får inte va sjuk längre..se till att bli frisk någon gång..och de där onda ska försvinna nu med det samma..får väl hitta en fyrklöver o önska mig det att din smärta försvinner bums.. gillar inte heller sjukhus fast vem gör de:/

Krya på dig nu ordentligt och bli frisk!!!

Älskar dig<3333

2009-09-14 @ 08:45:18
URL: http://maskott.blogg.se/
Postat av: Frika

faann stacare:( hoppas allt löser sig<3<3 pussar<3

2009-09-14 @ 20:07:26
URL: http://blonddancingqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0