Underbar stalldag!

Jag är så trött! De senaste dagarna har jag varit jättetrött, ofantligt trött. Som igår... så gick jag upp vid 11.30, käkade frukost men sedan gick jag och la mig igen för att jag inte orkade vara vaken. Sedan sov jag till kvällen... Och när jag till slut tvingade mig själv att vakna så ville ögonen inte! Hemskt! Undrar om jag är sjuk eller nåt!? Hm..

hur som helst så blev det filmkväll hemma igår kväll med chips och mys. Eftersom att jag var så trött så orkade jag inte göra nåt speciellt och inte har jag pluggat något i helgen heller!

Idag åkte jag med Josefine till stallet 6.30. Vi hämtade upp Anna och Malin på vägen också. Sen var det vi 4 som arbetade oss igenom hela dagen. Josefine hade uteritter med lektionselever i 4 timmar, jag fick laga ett täcke eftersom att vi hittade Diplomatico med benet invirat i ett ganska trasigt täcke i morse. Sedan var det väl lite småpyssel som gällde. Mysigt! Eftersom att det inte kom några elever som skulle rida Alina och Dudo på uteritt så tog jag och Anna de två hästarna och red ut själva på dem senare på eftermiddagen när alla ordinarie uteritter var klara. Alina och Dudo behövde få komma ut i naturen lite. Det blev en underbar ritt och det var varmt och soligt. Helt underbart! Det blev många härliga galoppsträckor och jag tror att Alina och Dudo behövde det. Hästarna var jättenöjda efter ritten! Sjukt skönt var det. Det känns så friskt för både kroppen och själen att rida ut så då och då. Finns inget mer avkopplande, uppiggande och friskare på samma gång än det för mig. Stallivet är så jäkla skönt, jag älskar det. Jag är glad att jag har ett så fint stall med så fina människor och så fina hästar att åka till. Och jag ångrar inte att jag började rida i det stallet för några år sen, då jag bytte från ett annat stall. Fick skjuts hem av snälla Josefine förut efter arbetsdagen, så snäll så det inte är klokt! Hon ställer jämt upp och skjutsar!

Idag har det som sagt varit underbart väder och jag hoppas att det är lika underbart i morgon! I morgon kväll ska jag hoppa Fabilia på Bergahästen:) Älskar den hästen! Mycket samarbetsvillig och trots att hon är så ung och inte riden så mycket innan så är hon ändå så duktig!

I morgon bitti ska jag till magnetröntgen med mitt onda knä också. Hoppas på ett resultat så att de kan se vad som är fel den här gången.



Jag och Alina. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0