Psykopater smyger omkring?

Det börjar bli läskigt! Jag bor ju nära ett sjukhus. Och där jag bor så har jag hört många historier om psykpatienter som har rymt och hängt sig i skogen, eller skrämt folk. För ett par dagar sen kom jag hem, och då var dörren till trapphuset låst. I vanliga fall så låses dörrarna 22.00 varje dag men är upplåst på dagarna. Jag tänkte att vafan? När jag kom in till trapphuset så stod det en lapp om att det numera kommer att vara låst dygnet runt. Nu har jag fått reda på varför. Då har en psykpatient från psykavdelningen på sjukhuset rymt och gått in till mina grannar och skrämt livet ur barnen! Fy i helvete vad förbannad jag är på NÄL (Norra Älvsborgs Länssjukhus) att de inte kan hålla koll på sina patienter? Området där jag bor har ju liksom varit så lugnt och fridfullt utan problem förut. Nu på senare tid har det börja hända en hel del. Mordförsök, rån, våldtäkt, förföljelser och rymlingar. Det är ju inte klokt att de inte lyckas hålla ordning på sina patienter. Jag känner en som jobbar där och hon berättade en gång att de brukar låta vissa gå ute, utan tillsyn. Att det finns en patient som man ska akta sig för när han får sina "psykfall" och att han kan bli jättefarlig. Och honom låter de gå fritt ute på promenader!? Hon berättade också att hon faktiskt inte skulle vilja bo i det området där vi bor. Läskigt att höra något sånt! Känns ju inte direkt jättetryggt... Vafan håll koll på patienterna, och ordna tillsyn om de ska få gå ute på promenader hur som helst?

Kommentarer
Postat av: Lovisa

usch fy fan vad läskigt :S

2009-10-29 @ 14:20:02
URL: http://jasperhale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0