Flyingeresan

Nu är jag hemma igen!:) Det var underbart skönt att komma hemikväll, var så trött idag! Igår morse åkte vi som sagt ner till Skåne för att gå på Flyinge, vi hästtreor och de flesta av tvåorna. Mycket trevligt hade vi. Vi kom dit vid lunch, kollade unghästtävlingarna och gick på mässan hela dagen. Jag, Emelie och Michaela gick en rundtur och kollade hela anläggingen också. Framåt kvällen letade vi upp vårat vandrarhem i Lund. Kan man kalla det vandrarhem? De hade gjort om ett gammalt tåg till vandrarhem och till min fasa trodde jag inte att det var sant när jag fick veta att vi skulle sova på ett tåg. Jag får väl tyvärr erkänna att jag är rätt kräsen av mig när det gäller sånt här. Min första tanke var; finns det ens en dusch på tåget? Nåja, jag fick tvinga mig själv att tänka att det kommer säkert bli jättemysigt och det var en rätt cool idé att göra ett tåg till ett vandrarhem!

Men när vi kom in i tåget så var det trångt med betoning på ordet trångt, det kändes gammalt och sunkigt på något sätt. Jag tänkte att hur fasiken ska jag kunna sova här? Jag är så nojig så det inte är klokt! Vi fick våra rum med tre sovplatser i varje rum. När jag, Emelie och Michaela såg vår hytt så höll jag nog på att avlida av skratt. Ska TRE personer sova HÄR? Det var obeskrivligt litet och trångt. T.o.m om det skulle vara sovplats för en person i varje hytt så skulle jag tycka att det var litet! Altså någon med cellskräck ska ju inte besöka det vandrarhemmet (SYND att jag inte kom på att ta ett kort på hytten!!). Men det var ju bara för en natt i alla fall:) Inte ska man väl låta detta förstöra dygnet och vara så negativ!

Dock var det dåligt bemötande, sur personal som inte ens kunde se åt en och slänga iväg ett hej. Och inga riktiga täcken hade vi utan det var filtarna som var täckena. Haha okej, okej en fleecefilt går väl an då. Hihi. Hur som helst så gick vi ut och åt på restaurang på kvällen. Fellini har jag för mig att den heter. Jättegod pizza med parmesan, mozarella och svamp. Och ett par cider på det efter maten så blev kvällen finemang.
Somnade runt 01.00 på natten. Jag, Emelie och Michaela hade mycket roligt på kvällen och jag är ledsen om vi höll våra grannar vakna! Jag vet en som var arg, men vi skrattade i alla fall i kuddarna när våra skrattanfall och skämt kom:) Synd att det inte ens var riktiga väggar i hytterna utan typ... Ja såna där tunna träväggar som inte är riktiga väggar. Så man hörde ju alla andas in princip.

Dag 2 på Flyinge bestod av mer tävling och mässa. God lunch i restaurangen liksom gårdagen. Vi lämnade Flyinge på eftermiddagen runt 14-tiden och kom hem på kvällen. Nice nice. Jag är jättetrött!:)

Lägger inte upp alla men här kommer i alla fall några bilder... (Klicka för större format)




Förlåt för en del mörka och dåliga bilder.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

verkaar nice:D

2009-10-18 @ 16:27:17
URL: http://jasperhale.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hahaha fan vad kul det var!!



Svar: Jo vi har fått höra mååånga gånger att vi är lika :P haha.



Okey, de tär ögonen som jag stör mig på hos Calle! Fan han kan la öppna ögonen?! :P

Men Tove är bäst! :D

2009-10-20 @ 08:52:51
URL: http://polkagirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0