Onsdagskväll

Regnet slår mot fönstret, vinden susar lite lätt, tv:n står på med medelhög volym, katten ligger och sover och det är onsdagskväll. Och jag vill ha choklad. Och jag vill ta en promenad. Men det är synd att det regnar. Jag borde plugga. Men min kropp lyder inte mina tankar. Eller är det tvärt om? Jag får säga åt min kropp på skarpen "Plugga nu!" och sätta mig och skriva färdigt den där miljöuppgiften, eller det där stora hästprojektet eller varför inte något av de andra 178004561238571 arbetena som skulle varit inlämnade för ett år sen, eller för två veckor sen? Hm...

En helt normal onsdagskväll i alla fall.
Nu ska jag ta tag i en hemuppgift. Jag tar snart studenten. Om några månader. Jag känner mig lite pressad.

För övrigt så är allt okej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0