Just fly away

Det har inte känts särskilt bra idag. Det har varit en dålig dag. Jag har bara varit grinig, sur och på pms-humör. Och så är jag skitarg med jämna mellanrum av olika anledningar. Jag har mycket skolarbete efter mig och det känns förjävligt. Men å andra sidan så känner jag såhär; och? Ibland, som idag så känner jag bara för att skita i allt vad skola och massa måsten heter och bestämma mig för att jag kommer att lyckas med mitt liv i alla fall. Jag vet att jag kommer att göra det oavsett betyg. Men idag känner jag för att bara flyga iväg och inte komma tillbaka. Flyga iväg till en helt för mig okänd plats och bara starta ett helt främmande, nytt liv. Med helt nya möjligheter och nya upptäckter i livet. Den tanken får mig att le. Jag skulle vilja leva ett liv för ett tag utan massa måsten och fasta rutiner. Att bara ta dag för dag och tänka "jaha, vad ska man hitta på för skoj idag som jag inte har provat på?". Allt detta är verkligen inte omöjligt. Vem vet vart jag sticker iväg en vacker dag? Vem vet vart jag hamnar? Vem vet vem jag blir? Tro på din framtid, tro på ditt liv! Och framför allt, tro på dig själv! Du kan allt om du bara vill.
Men självklart tänker jag i alla fall försöka att ta tag i mig själv och plugga till provet i morgon.


Just fly away.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0