Skola och ridning

Gäsp gäsp! Nu är jag trött men i morse kände jag mig utvilad för första gången på 3 år tror jag:) Woho! För en gång skull la jag mig tidigt igår kväll. Väldigt skönt! Anledningen till att jag sitter uppe och bloggar nu är för att jag tog en liten paus från allt läsande. Håller på att läsa igenom ett jäkla häfte som vi fick på tappskokursen.

Så det får bli till att lägga sig sent idag i alla fall. Idag har jag varit i skolan på eftermiddagen, Vi hade lastning och tränade på lastining med hästarna på skolan samt haft exteriörslektion med Anders där vi ska lära oss att bedömma en häst och titta på de olika delarna (hur hästen ser ut i kroppen och benens vinklar o.s.v för er som inte är så insatta). Bra tycker jag! Efter skolan åkte jag till Bergahästen och red Dudo på lektion. Idag var nog den bästa gången hittils med honom när jag har ridit! Han kändes mycket mer avslappnad, ville arbeta på ett helt annat sätt och han litade mer på mig. Och på sig själv också tror jag! Galopparbetet var mycket bättre idag också. Han kändes trevlig hela tiden idag! Jag har fäst mig vid denna lilla osäkra individ väldigt. Tänk att man alltid fäster sig till slut? Men eftersom att han är försäljningshäst så blir han nog såld snart. I stallet passade vi även på att fira Anna som fyller 18 i morgon. Det bjöds på tårta och så blev det presenter:) Så GRATTIS säger vi till Anna som är en sån fantastisk och underbar person!<3

I morgon är det upp tidigt till skolan som gäller. Jag är väldigt skoltrött men det är bara att bita ihop helt enkelt! I april är det över. Det känns helt sjukt att tiden har gått så fort. Det känns helt sjukt att jag snart inte kommer att ha någon skola att gå till. Att inte träffa den underbara klassen varje dag och att inte ha den tryggheten. Men jag ser också fram emot tiden efter studenten. Det känns som att det är då livet börjar på ett helt annat sätt. Och jag tror att framtiden kommer att bli helnice:) Jag tror på framtiden helt enkelt! Vad som bjuds där, det vet jag där emot inte.
Nåja det är några få månader kvar till april. Och dessa dagar fram till dess kommer jag att ta vara på i skolan!

Nej nu är klockan skitmycket igen.
Godnatt! Jag ska krypa ner under täcket med häftet om hästens hov och läsa till jag somnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0