Änglaviskning

Gud, jag känner ingen motivation till skolan just nu. Känns bara jobbigt, tråkigt och bläh. Är inte alls så sugen på alla hästlektioner och känner att jag har lessnat lite. Jag har absolut inte lessnat på hästar, det kommer jag nog aldrig att kunna göra men jag känner mig bara så omotiverad till just skolan och allt runt omkring. Men biter jag bara ihop och tar till mig allt som man kan lära sig så blir det ju bra sen. Mycket i utbildningen är ju viktigt och när utbildningen väl är färdig så är det ju kul. Jag tror att min grinighet och omotivationen jag känner beror på något helt annat i grund och botten. För jag tycker ju om allt det här! Det vet jag ju. Jag känner mig bara inte så kry och har inte gjort det på ett par månader. Jag vet inte vad det är, men jag ska i varje fall kolla upp det. Och inte nog med det, jag har så mycket känslor i kroppen som spökar också. Är grinig, ledsen, arg, extra spänd... Och just när jag bloggar om det här så drar jag ett kort ur min änglaviskningshög av en slump för att några kort ur höger ramlade ner på golvet. "Du får känslomässiga meddelanden. Låt själen vara ett och sök svaren i ditt hjärta".

Jag lovar, jag tror inte att meddelandena på korten bara kommer av en slump när man väljer ett kort efter att ha känt efter vilket kort man vill dra. När jag ska dra ett kort ur högen så känner jag alltid efter noga innan jag drar ett kort. Det kortet jag känner att jag vill dra känns alltid mycket varmare och mer tilltalande än alla andra, fastän de ser likadana ut på baksidan. Det känns som "mitt" kort. Det känns som något runt kortet bara säger åt mig att dra det. Kortets aura eller nåt. Haha. Är jag tokig? Nej! Det tycker inte jag:)

Idag efter skolan åkte jag till stallet och red Dudo på lektion. Jag gillar honom mycket. Linda tycker att jag rider honom bra så det känns ju bra allting:) Han är så otroligt söt den hästen. Har aldrig någonsin varit med om en så osäker häst. En häst som är så osäker på sig själv. När han väl slappnade av idag så var han väldigt trevlig får jag säga! Dock var han väldigt spänd under galopparbetet men det gick bra det med trots allt. Vi tränade på mycket omställningar och att känna att hästen spårar. Det är en viktig del, att kunna rakrikta hästen ordentligt innan man ställer om den. Red lite öppnor längs långsidorna på Dudo också, då det är lösgörande och får spända och tittiga Dudo att slappna av mer. Haha han blev livrädd för en pöl med hästpiss bara för att den pölen inte var där förra gången han gick förbi på det stället. Orlandos kiss liksom? Det måste han ju självklart hoppa 5 meter åt sidan för efter att ha tittat väldigt på pölen.

Nej nu är klockan för mycket. Ska ju upp till skolan i morgon. Det blir till att longera Vanessa och sedan påbörja tappskokursen på eftermiddagen.

Chiao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0