Hej

Sitter hemma och tänkte plugga lite snart. Hemma från skolan idag, precis som igår av olika anledningar som inte behöver dras upp i bloggen. Förlåt att jag inte har skrivit sen i fredags typ. Har inte hunnit, inte orkat. Helgen spenderades ju på Nuntorp. Allt gick bra, även om det var smått kaos då och då;) I lördags följde Jessica med mig hem där vi slängde oss på soffan, tittade på Eurovision och tryckte i oss chips och godis hela kvällen.

Igår var jag hemma och sov. Idag gick jag upp 5.30. Ska snart kolla mailen och sedan börja plugga. Ligger efter med saker för typ ett halvår. Hemskt när det snart bara är 2 veckor kvar i skolan för detta läsåret. Hinner man inte klart med allt så får man läsa om hela kursen. OMG! Verkar hemskt men ibland måste jag tänka på vad som är viktigt för mig i livet och lägga skolan åt sidan för ett tag (skolan är viktig men inte lika viktig som familjen, vännerna och hästarna). Ibland blir det också total kaos i mitt liv (som det säkert blir i allas någon gång) och då, tyvärr, så tar min skolgång stryk av det. Vilket resulterar i att jag kommer efter med precis allt. Och lärarna tror att jag är landets lataste människa som bara skiter i skolan. Okej, jag är lat... men inte så. Jag försöker faktiskt.

Igår kväll åkte jag till Bergahästen och hoppade Iver:) Jag gillar henne faktiskt. Finns ingen som är så söt i sättet som den hästen. Hon var nog lika nöjd som jag med hoppningen. Åh vad jag älskar det stället<3 Människorna, hästarna, sammanhållningen. Och det är ju inga dåliga hästar de har om man säger så;) Kvalité på allt! Värt pengarna om man har dem. Helt klart. Funderar på att slänga iväg ett sms om att praktisera där i sommar. Det är nog där jag trivs bäst.


Nu är prinsen<3 såld till en tjej uppe i Sthlm.

Kommentarer
Postat av: Annis

de e bra att han åker för han e fr fin för att vara lektions häst egentligen:/ men men du o Iver hoppade skit bra:) ni va de enda normala ridparet igår om man tittar vilka hästar vi andra hade:) haha:)

2009-05-19 @ 14:01:04
Postat av: Sabrine - Krulltottsflickan

Sv: Hm, fast i så fall är de andra också för fina för att vara lektionshästar egentligen. Men å andra sidan, varför skulle det vara fel att ha superfina lektionshästar med bra stamm?:) Och Linda får dem ju verkligen fina eftersom att hon ser till att ingen häst slits ut... :D

2009-05-19 @ 14:31:26
Postat av: Anonym

Ryck upp dig!!!

Att lägga skolan åtsidan är troligvis de värsta du kan göra!! Hur segt & tungt de än känns så kan jag lova att de kommer kännas ÄNNU tyngre när du måste ta tag i det igen!! För hur du än bär dig åt så kommer det i kapp dig förr eller senare, och faktum är att du måste ta tag i det förr eller senare för i dagens samhälle så kommer du ingenstans utan ubildning, faktum är att det är svårt nog att komma någontans med endast Nuntorp i portföljen, men facit i hand. (tro mig) så skulle man egentligen behöva plugga ett par år till efter de, framför allt om man vill ha en karriär inom häst världen. Förr kunde man arbeta sig till erfarenhet & "visa" vad duktig man var, nu för tiden vill även häst folket se ett papper med utbildning & goda betyg. Det krävs en rejäl skopa tur för att få ett häst jobb bara för att man är glad & trevlig & muntligt talar om vad man kan, jag säger inte att de inte går, bara att de behövs en hel del tur. :S (Tyvärr)

Och utan jobb - inga pengar & (tro mig igen) förr eller senare tröttnar antlingen du på att leva på din mamma & pappa eller så tröttnar mamma & pappa på att du lever på dem.

Så kom igen, bit i hop, och framför allt jobba ikapp det du ligger efter med så du kan ta nya tag till hösten.

Och till hösten - se till att inte hamna efter igen!! Kämpa på, studenten behöver du för din skull ta för eller senare!! Och fy vad tråkigt att inte göra de med sina jämnåriga vänner!!

Förlåt om jag låter hård, vill inte göra dig arg / ledsen men du måste bita i hop & kämpa på helt enkelt, hela livet kommer vara så här det gäller att lära sig orka, lära sig hantera motgångarna, lära sig att vad som än händer så måste man fortsätta tuta & gå framåt!! :)

2009-05-19 @ 15:06:37
Postat av: Sabrine - Krulltottsflickan

Svar till Anonym: Jo du har rätt i allt. Jag vet att man inte kommer långt utan riktig utbildning. Och klart som fan att jag inte tänker leva på mina föräldrar=) Jag har tur som redan har ett jobb inom familjeföretaget om jag vill. Det är ju en trygghet om nu allt skulle gå åt helvete. Men jag försöker faktiskt. Det gör jag. Det är svårt att ständigt försöka rycka upp sig. Och det där med en karriär inom hästvärlden... Det får bli som det blir. Är inte lika noga med det längre. Jag är en tjej utan drömmar numera:) Tack för en sann och faktiskt lite uppmuntrande kommentar, vem du nu är!;)

2009-05-19 @ 23:18:39

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0