Lalala...

Okej...
Jag bestämde mig för att åka till stallet ikväll. Och så frågade jag min mamma om hon var snäll och kunde köra mig. Då kommer det... "Ja men då är du tillräckligt frisk för att åka till skolan i morgon". Host, host! Jag kan inte påstå att jag är det^^ Hmm... Då tänkte jag att om jag spelar sjukare än vad jag är och skippar stallet så kan jag ju vara hemma i morgon. Jag orkar inte skolan! Det är verkligen så. Men så slog det mig å andra sidan att det är tamejfan lika bra att jag åker till skolan. Får ju inte missa fler saker nu. Jag får inte sabba skolan! Visst jag är fortfarande sjuk men spela roll? Jag är ändå uttråkad av att bara ligga hemma och vila. Jag behöver ut! Hemifrån. För att inte bli mer uttråkad. Egentligen borde jag inte rida passet ikväll. Jag kommer säkert att bli värre förkyld. Men jag kan inte slita mig från dessa ridtillfällen. Hästar är ju faktiskt det jag lever för. Och det lyser upp mitt liv enormt. Då spelar inte feber och förkylning någon roll tycker jag.

Nu har jag sökt lite fakta på nätet till projektet "liten blir stor" som handlar om avel. Hittade några PRE-sidor men inga bra nog som hjälpte mig. Vi ska göra ett projekt i skolan om att avla på ett sto. Man ska altså ha med stoet, fölet och hingsten i det skriftliga projektet. Det kan vara påhittade eller verkliga hästar. Jag valde rasen PRE och har ett sto och ett föl. Sedan funderar jag på att fråga Linda om fölets far. Stoet och fölet är verkligt. Skulle ju vara kul och hingsten kunde få vara verklig också. Men vi får se hur allt blir:) Jag kanske t.o.m byter sto och föl, har ingen aning än.

Nej nu ska jag plugga vidare.

Kommentarer
Postat av: Annis

okej..men så du kommer ikväll??fast om ja skulle va du skulle ja skippa ridningen så du inte bli sjukare

kram

2009-03-02 @ 16:16:50
Postat av: Annis

ditt projekt litet bli stort.. verkas gulligt..vilket sto gäller det i värkligheten=??berätta mer i stallet om du kommer:)

2009-03-02 @ 16:18:41
Postat av: Sabrine - Krulltottsflickan

Svar till Annis: Jag kmr ikväll:D Känner mig bättre. Och ang. projektet så är det Levitona som får bli stoet tror jag:) Hon är bra:D

2009-03-02 @ 16:46:22

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0