Jobba på djurpark?:)

Hejsan allihopa!
Kom hem för en stund sedan från Nordens ark. Käkade middag och satte mig här strax där efter. Dagen har varit superbra! Etologigänget är ett gott gäng och vi hade roligt idag;) Fast det hade varit dubbelt så roligt om hela klassen läste kursen. Synd att Michaela inte kunde följa med p.g.a att det korsades med ungdomsledarkursen för henne. Hur som helst så gjorde vi etologiuppgifter i form av beteendestudier på olika djur (många av arterna är utrotningshotade). Sedan fick vi en liten "kurs" som kallades "öga mot öga" och den handlade mestadels om vargar den här gången. Det bästa var att vi fick gå in till vargarna! De vågade komma lite nära vid ett tillfälle. Annars är de ganska skygga. Men jag är helt faschinerad av vargar! Vi fick lägga ut blodiga oxsvansar och annat blodigt foder till dem. När maten låg ute kom hanen närmare:) Åååh jag vill bara gosa med dem! Jag älskar vargar! Tänk om man kunde ta med sig en hem?:) Och jag fick lära mig massor av guiden som berättade en hel del om både vargar och andra rovdjur. Jag är faktiskt väldigt intresserad av djur i allmänhet, inte bara hästar (men mest hästar såklart<3). Jag hoppas på att få kunna praktisera där när vi har praktik, lät nämligen väldigt roligt. Han sa att man kunde få praktikplats där även om man läste hästinriktningen på naturbrukslinjen. Han berättade om flera som fått jobb på djurparker efter att ha läst jordbruk exempelvis. Det fanns möjligheter även om man inte läste djurvård. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att jobba i djurpark i framtiden. Verkar superskoj! Har alltid haft den tanken i huvudet vid sidan om hästplanerna.
Vi fick oss många promenader idag, så nu är jag ganska trött. Otränad som man är;p Men snart blir det ändring! Just nu finns det faktiskt hopp om livet, det är vårkänslor i luften! Det är ju hur vårigt som helst utomhus idag!:D Har t.o.m gått och svettats. Helt underbart är det! Hoppas verkligen på att våren är här för att stanna den här gången. Fick skjuts ända hem efter parkbesöket idag. Skönt att slippa bussen. Jag är på tränings och plugghumör nu:) Allt blir ju så mycket enklare när vädret är som det är.
Puss<3

Bilder idag:
Klicka på bilderna för större format!

Fjälluggla:


Przewalskis häst (hästens förfader):



Varg:






Snöleopard:



Tiger:


Övrigt/vi:








Etologikursen är väldigt rolig:) Läs den om ni får möjlighet!

Kommentarer
Postat av: mormor

Hej!Vilken skön dag ni verkar ha haft:)

Trevligt att läsa det du skrivit och se på de fina bilderna!Ha det gott! Kramar!!

2009-03-18 @ 22:53:58
Postat av: Sabrine - Krulltottsflickan

Svar till mormor: Det var en otroligt skön dag!:) Tack för din kommentar, ha det bäst!! Kraaaaaam och puuuss<3

2009-03-21 @ 00:46:32

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0