Praktiken

Värmen fortsätter. Men man ska ju inte klaga:) Härligt med riktig sommar. Det värsta är blinningarna... Men man överlever! Idag i stallet har vi inte gjort så jättemycket. Jag och Kajsa har fortsatt att fotografera hästar (började med det igår) i den fina linen! Får se om några kanske kommer upp på deras hemsida sen, i så fall måste ni också få se dem! Jättevackert verkligen.
Det kom en kund från Skellefteå vid 9 som provred och tittade på hästar till klockan 13 ungefär. Hon tyckte om Leon bäst när jag frågade henne. Han är fin han:)

Och idag så var det jag som skulle låsa kontoret och sadelkammaren innan jag åkte hem då jag var sist kvar på eftermiddagen. Och på vägen till bussen så skulle jag ge fånghästen (i detta fallet ponnyn) hö i hagen (hennes hage ligger typ vid hållplatsen). Men innan jag gick till bussen så satte jag mig och åt lite pastasallad på kontoret. Och plötsligt blev klockan så mycket att jag fick skynda mig att låsa och allt det där. Jag traskade sedan raskt till bussen. När jag kom halvvägs och fick syn på ponnyn Prima-donna på avstånd så kom jag ju självklart på att "jävlar hon ska ju ha hö!!". Så det blev för mig att springa tillbaka och hämta höpåsen, kuta till hagen och fodra, hänga påsen på staketet och skynda mig till hållplatsen. Och bussen kom precis! Hann precis. En jävla tur.
         Det värsta var ju att det var runt 30 grader varmt och att springa i den värmen är inte så skönt... Svetten bara rann. Och det var ingen AC på bussen. Borde vara lag på att alla bussar ska ha det på sommaren tycker jag! Man dör ju typ av värmeslag. Min rygg var pissvåt kan man säga.

Varje gång jag åker från stallet så byter jag buss i Vänersborg för att 62:an från stallet går bara ända till NÄL och Trollhättan vissa tider. Idag så trodde jag att jag hade hoppat på en buss som inte gick hela vägen. Så jag klev av i Vänersborg för att sedan läsa på 62:an som åker iväg "Trollhättan via Öxnered". Jag blev förbannad och satte mig i hettan på torget för att vänta på nästa buss. Men vet ni vad? Det var det värt för på nästa buss var det AC!! Det var så svalt så man nästan frös. Helt underbart!

Väl hemma har jag inte gjort nåt idag. Chillat och tvättat lite. Tog självklart min underbara dusch med balsamet cool menthol när jag kom hem. Sent på eftermiddagen åskade det lite. Hade hoppats på ett riktigt brakväder med regn så det rensar luften lite men regnet kom aldrig... Hoppas det inte är så kvavt i morgon bara.

Nej dags att byta nagellack på mina naglar och sedan sova.
Natti.

Går inte att ladda upp någon bild... Blogg.se krånglar. Fasiken!

Kommentarer
Postat av: Anna

det låter dom en rolig dag..:) skulle hon som provred köpa någon häst?? vi ses ju i morron:D ta med dig vatten så du klarar att stanna tills ja e färdig:)

puss på dig ses vid tre i morron

2009-07-01 @ 13:59:48
Postat av: carro

haha gud vilket gulligt namn på bloggen hehe :D



ha en bra dag!

2009-07-01 @ 14:11:32
URL: http://carrobruden.blogg.se/
Postat av: Hanna

Fin & intressant blogg.. Kika gärna in på min och skriv vad du tycker!



http://h88.blogg.se

2009-07-01 @ 14:32:27
Postat av: Sessan is bride to be

Haha, jo... av nån konstig anledning går jag upp i vikt medans alla andra blivande brudar går ner...men men... jag älskar ju mat!!!



Vad bra att foten mår bra! =) Jag har tandvärk, mindre kul alltså.. =(

2009-07-02 @ 12:50:02
URL: http://sessan82.blogg.se/
Postat av: Sabrine - Krulltottsflickan

Svar till Anna=> Japp hon ska ha Leon:) Ja vi syntes ju;D ÄLSKAR DIG<33

2009-07-02 @ 21:20:00

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0