Sommarnatt

Åh vad härligt det är på natten om sommaren. Jag älskar att slå upp balkongdörren och sätta mig och bara andas in. Luften är ljummen. Det luktar speciellt på natten också. Och det mesta är alldeles tyst. Det är så underbart<3

Någon gång ska jag övernatta under bar himmel. Precis som när jag och min närmaste vän övernattade på studsmattan ett år. Skillnaden är bara att vi gjorde det i början av hösten vilket blev rätt kallt... Jag ska sova ute i friska luften när det är en sån natt som det är inatt. Då det är ljummet. Hihi jag glömmer aldrig den där natten på studsmattan... Jag har foton från den natten, vi var allvarligt talat klädda i minst tre jackor och kappor var +tjocktröja, joggingbrallor och halsduk. Jag har aldrig skrattat så mycket åt mig själv och åt nån annan som då. Grannarna måste trott att vi var ett par luffare som smög oss in i trädgården eller nåt, hoppas de inte såg oss.
          Där låg vi med ett stort överkast över oss på studsmattan. Det var jättefint på stjärnhimlen och vi hade skittrevligt med bästa vän-prat på natten innan vi somnade. Morgonen därpå vaknade jag av att en stor, fet skata sitter på min fot och kraxar. Och vad fuktigt och kallt det var! Hihi jag tänker aldrig lägga upp de där fotona på bloggen... Vissa foton vill man att andra inte ska se bara. Men det är ändå alltid en speciell känsla med att sova ute...
         Ännu mer om man övernattar i naturen. Som när jag, Felicia och Sandra tältade på stranden förra sommaren. Hur underbart kul hade vi inte? Massa kul det dygnet! Och mysigt. Det måste göras om!

I sommar, någon gång, tänker jag tälta! :) Får hoppas på fint väder resten av sommaren också. Men jag ska också sova under bar himmel en ljummen natt som denna, någon gång.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Finns inget mer somrigt än ett täcke under bar himmel :)

2009-06-28 @ 18:37:06
URL: http://sandri.devote.se

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0