Hurtiga och hälsosamma Sabrine talar


Sitter i handduk, nyduschad, nyskrubbad, uppsatt hår och känner mig jättefräsch:) Har tränat i en timme. Så himla skönt! Och vilken tur att knät höll! Eller... det krånglade förståss efter träningen men jag kunde träna i en timme i alla fall:) Motionscykeln och hantlarna fick det bli. Mitt projekt går bara framåt! Likaså strävan efter en snygg kropp... Vägen har bara börjat men det går fortare än man tror!:D Måste fixa min fot så att jag kan intervallträna i skogen också. Det får nog bli sjukgymnast. De kunde inte göra nåt för min fot. Annars får jag börja simma i stället. Eller varför inte både och? 
         Tänkte kanske ta en rask långpromenad ikväll eller nåt:) Trots att jag har en skadad fot. Kan inte hålla mig från promenader. 

Något som är bland det viktigaste om man vill bli hälsosammare och orka med all träning är sömnen. Jag har verkligen insett det nu. Det har ju faktiskt forskats om det och man har svårare att t.ex. gå ner i vikt om man får för lite sömn. Sömnen är lösningen på det mesta. Folk som sover mer blir mindre deprimerade än de som inte gör det. Nu sitter jag inte och säger att deprissioner (stavning?) beror på att man sover för lite... Visserligen kan det det men man mår faktiskt bättre om man sover tillräckligt. Sömnen är kroppens återhämtning. Sömnen är bland det viktigaste kroppen har, och den behöver det. 6-8 timmar per natt minst. Olika människor behöver ju olika antal timmar sömn för att må bra. 


 Sedan kommer vi till kosten då... Finns ju hur mycket dieter och metoder som helst. Jag tror absolut inte på pulverdrycker och matersättning. Hur bra för kroppen är det egentligen?
         Jag tror på att äta mat i lagoma mängder, äta regelbundet och att maten är genomtänkt. Hälsosamma soppor, GI-recept, sallader, eller kanske bara vanlig husmanskost med bra fett från lax o.s.v.? Jag kan ju bara tala för mig själv. Det är ju individuellt vad och hur mycket/lite varje människa just behöver och inte behöver. Och att leva hälsosamt och röra på sig är ju inte något som bara överviktiga eller tjocka människor behöver, det behöver alla oavsett utseende, kroppsbyggnad och situation.

Oj vad klockan blev mycket. Ska gå och sminka mig.
Hörs sen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra inställning! :)

2009-06-25 @ 17:09:02
URL: http://sandrapandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0