Hett

Herre gud vad varmt det är idag! Trodde nog att jag skulle tuppa av idag i stallet... Typ när vi lastade hö. Japp det var hölastning och stapling som gällde. Och det är inte lite jobbigt i den här värmen altså! Stackars de som var där i helgen då det tydligen hade varit dubbelt så mycket hö som kommit. Tur att det inte kommer hö igen försen i augusti igen.

Började 7.30, mamma var så snäll och körde mig. Lastade hö, red Leon (han är så fin<3), fikade och fixade stallet. Var en lugn dag. Var ju varken lektioner eller kurs idag. Som jag har nämnt förr skulle jag ju få Leon att lyssna på halt och inte springa iväg (han är stark i munnen) så fort man släpper efter lite. Han var lydig som hunden idag! Han blev jättefin efter några skänkelvikningar och voltövningar. Han var egentligen mycket bättre än sist gång redan från början men bäst var han i slutet:) Framsteg, yey! Fick beröm för att han gick så fint och gjorde snygga skänkelvikningar också och då blir det extra roligt med ridningen.

Och det bästa och absolut underbaraste jag har gjort idag var att ta en kall dusch när jag kom hem! Fy vad det är jobbigt att sitta och svettas i ridkläder på en buss utan AC. Hemskt! Måste typ ha shorts eller något imorrn... Kan tänka mig att folk på bussen inte gillar hästfolk i stallkläder på bussen heller. Lite hänsyn får man väl visa men man har ju faktiskt också rätt att åka buss även i stallkläder så länge man väljer den bakre delen av bussen;) Så egentligen kan ingen klaga tycker jag. Dess utom är inte mina så smutsiga, inget synligt alls.
Jag måste förresten tipsa om ett balsan! Head & shoulders cool menthol. Helt udnerbart! Huvudet blir helt kallt efter en stund och det känns som att man har is i hårbotten. Passar ju perfekt i denna värmen! :) Håret känns så jäkla fräscht efteråt också.



Nu ska jag snart åka till Gardis och ta ett dopp tror jag. Hörs!

Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: ja gardis is the shit!;)



jobbigt med stallet när det är så varmt...kan tänka mig att det blir hett!

2009-06-30 @ 11:44:41
URL: http://sandrapandra.blogg.se/
Postat av: Sessan is bride to be

tack så jättemycket! Min mamma var supersmal när hon var i min ålder och ja gkänner mig jättepluffsig, haha. =)



Hur går det med din fot???



Tusen kramar

2009-06-30 @ 15:31:48
URL: http://sessan82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0