Älskade badkar

Åh vad gott jag mådde igår. Igår tog jag ett varmt bad, läste en bok, målade naglarna och tog lite hand om mig själv innan jag gick och la mig. Så himla skönt! Då somnar man gott sen... Man behöver såna här kvällar oftare än man gör det egentligen. I alla fall oftare än jag gör det... Skulle vara skönt att ta ett skumbad varje kväll innan man lägger sig. Men så blir det att tiden rinner iväg och så hinner man inte för att man har gjort massa annat under kvällen och plötsligt måste lägga sig för att man ska upp tidigt dagen efter.

Igår var det varmt och solsken ute. Idag regnar och blåser det. Blir säkert ett skitväder till midsommar. Vad ska du hitta på på midsommar förresten? Jag har inte planerat någonting än...
Hur som helst så är Kristine så snäll och hämtar upp mig idag också. Det är rätt skönt att slippa ta bussen ibland. Idag vet jag inte vad som står på schemat i stallet. Fixa och dona skulle jag tro:) Igår kom veterinären och besiktade Hispano som blev såld till Finland. Han gick igenom så han åkte igår kväll:) Han är så otroligt vacker.
          Igår när jag och en av tjejerna mockade en hage så skriker hon plötsligt till. Då ligger det en död katt i hagen. Den såg ganska fräsch ut så den kan inte ha varit död så värst länge. Vi misstänker att den har blivit överkörd och sedan sprungit in i hagen och dött av inre skador. Hur som helst så får såklart vi uppdraget att försöka hitta ägaren. Vi hade redan vart i husen och stugorna runt omkring och knackat på men ingen visste... Så vi tar av halsbandet på katten men där stod heller inget=/ Öronmärkt var den heller inte. Det slutade med att vi begravde katten i skogen och tog kort på den med Lindas kamera. Kan ju vara bra att sätta upp nånstans. Stackars ägarna.

Nåja idag hoppas vi på att få slippa döda katter:)


Ej bild från denna veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0