Uppdatering för 3 dagar

Hallå allihopa!
Nu är jag tillbaks igen:) I onsdags pallrade jag mig till bussen och åkte ut till Eriksstad för att bosätta mig hos Antonia över ett par nätter, då hon också var ensam på gården dessa dagar. Det var riktigt gött att vara ute på landet i 3 dagar. Det är så skönt att komma dit också. Att umgås med en underbar kompis, kunna gå ut i sletna mjukisbrallor, håret slarvigt uppsatt och osminkad utan att en jävel bryr sig för det är ingen annan som ser en... I onsdags fikade vi, tjötade och red KG, en av hästarna. Antonia red ett pass men sedan hoppade jag också såklart upp och provade honom lite. Jag kan ju bara inte hålla mig från att rida när jag får chansen haha. Jag har ridit honom en gång förut och han är speciell:) Men jag gillar honom! Den här gången gick det i alla fall bättre än sist gång;) Så söt är han. På kvällen tittade vi på två filmer. En av dem var såklart favoriten The Amityville horror, superbra skräckfilm baserad p åen verklig berättelse. Huset är ju känt över hela världen. Så spännande med dessa andar! ;)
Gissa vem som vaknade och var skraj på natten? Haha, Antonia är så söt! Men trofan det är ganska läskigt där på natten. Mörkt, mitt ute i ingenstans och knappt någon granne i närheten. 

Och gissa vem som har fått världens sötaste kattungar? Antonias katt Sessan för 9 veckor sedan! Aw, de är så små! Man skrattar åt så söta de är:) Jag kanske får ta hem en av dem i augusti. Hoppas på att pappa går med på det;) Blev alldeles kär i en av dem! Bedårande!

Den beiche lilla katten på tredje bilden är han som jag hoppas på få ta hem!
Det är även samma katt på den tredje bilden, andra raden:) Hade jag inte bott
hemma så hade jag tagit hem honom på direkten när han var tillräckligt gammal!





Antonia har som projekt att rida till, träna och utveckla
KG mer:) Han är en supernice varmblodstravare. På
den sista bilden är det en söt arabponny som står in-
ackorderad hos henne.


Igår vaknade vi vid 9-10, käkade en god och lång frukost, gosade med katterna, Antonia fixade klart sina cavalettistöd och ett hinder. Vi tillbringade en hel del tid i stallet. Sedan lagade vi mat, åt, chillade... Och så bakade vi kladdkaka! Mumsigt och onyttigt värre. På kvällen blev det film... Somnade vid 00:40, vaknade vid 11 idag. Idag har vi badat KG, Antonia fixade och jämnade till hans man och pannlugg... Pysslade helt enkelt. Sedan tog vi en promenad och KG fick gå med också:) Han var pigg och ville springa hela tiden. En helt annan KG än vad jag sett honom på gården. Och då gick vi bara promenad! Haha. "Vi får rida ut nästa gång du är är här, du på KG och jag på Quatro", sa Antonia. Wiie, galopp galopp på travhäst som tror han är galoppör:D Kommer nog bli smått kul:) Han är söt. Sedan kom Antonias mamma hem med en hund som de skulle ha på gården i nån vecka. I samma veva kom mamma och syrran dit för att hämta mig och de stannade på kaffe och fika ett tag. Trevligt trevligt. Det var skönt att slippa ta bussen hem:) Nu sitter jag här, har käkat middag för en stund sen. Ikväll ska jag bara ta det lugnt här hemma. Antonia kanske kommer hit nästa vecka:)

Jag har bara nästa vecka kvar och sedan är mitt sommarlov slut. För alltid. Har praktik vecka 33 och vecka 34 börjar skolan. Jag ska ta skolan som en positiv sak och bara göra mitt bästa. Bra betyg eller inte, jag ska ändå gå ur skolan och vara nöjd över mig själv. Vi får väl se vad min sista lediga vecka bjuder på. Blir nog Liseberg nån dag, Antonia kanske kommer, det var prat på en dagstur till danmark. Familjegrejer helt enkelt. Ska försöka mig på att få mitt första dopp för i år också. Det är helt sjukt att jag inte har hunnit bada en enda gång i en sjö eller i havet i år! Jag har helt enkelt inte haft tid. Har väl haft fullt upp med annat. Men vad gör det?:)




Kommentarer
Postat av: Mattias

haha! asså vilken soft katt på bild nummer 4:a! Är den han/hon som du vill ta hem? Hoppas han får komma hem till er!



Amymville horror, damn. Är det den gamle klassikern från 70-talet eller en nyinspelning? Hursomhelst, ingen höjdare att ha en poltergeist i krokarna!



Ta hand om dig!

2009-08-05 @ 11:39:17
URL: http://metrobloggen.se/isaksson

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0