På Nuntorp

God kväll!
Usch vad det regnar hela tiden. Det pissar ju ner hela tiden. Det har det gjort nästan hela dagen.

Idag så hoppade Emelie sin Rominta på träningstävling på Nuntorp. Jag skulle ju hänga på som jag nog nämnde igår. Det blev att både jag och Jessica hakade på:) Hon och hennes föräldrar var så snälla och hämtade upp oss. Emelie och lilla Minty är duktiga:) Idag fick de 4 fel (rev ett hinder) på båda rundor dock. Hon hoppade 90 cm och 1 m. Dess utom halkade ju hästarna runt i ridhuset, var väldigt dåligt underlag. Var ju tänkt att hoppningen skulle hållas ute på gräsbanan men det blir ju utmärkt när det har regnat som det gjort -not.

Men vad kallt det har varit idag! Regnigt och kyligt, dock inte kvavt. Skönt det i alla fall. Hatar när det är kvavt. Men regn är knappast trevligt. Hur som helst så åkte vi från Nuntorp när Emelie hoppat sina klasser. Åkte direkt till Romintas stall och lastade ur henne och fixade lite, hon fick gå ut i hagen också. Efter det var Emelies föräldrar så snälla att de körde hem mig och Jessica. Tur jag bor nära hennes stall så det inte blev så långt för dem att köra:) Tror att alla var lite trötta. Väl hemma hos mig så ställde jag fram sallad och god dressing och rostade ett par brödskivor som jag och Jessica åt. Var änna gott med nåt i magen. Jessica stannade hos mig en liten stund på kvällen innan hon åkte hem till sig:) Klockan var väl runt 22.

I morgon ska jag sova ut tror jag. Är inte direkt utvilad på sommarlovet känner jag. Har vaknat tidigt på morgonen varje dag fast jag inte ens behöver. Men det är skönt att komma upp:) Men jag måste lägga mig i tid på kvällen om jag ska orka;) Det har jag inte direkt gjort.
         Min sommar är ganska planerad... Nästa vecka har jag praktik. Sedan är jag ledig tre veckor varav en av veckorna tillbringas på Nuntorp med Emelie om det blir som vi sagt. Det blir då vecka 32. Hon tyckte att jag skulle följa med henne och sätta igång hästarna på skolan. Hon har ju det som uppdrag av Anders i stället för praktik och hon fick tydligen ha med sig någon:) Blir väl trevligt i så fall. Tänk att man ändå håller till lite på skolan även på sommarlovet! Haha det trodde jag aldrig. Men det är trevligt med hästarna(: Efter vecka 32 har jag praktik, altså vecka 33. Sedan vecka 34 börjar skolan! Herre gud vad tiden går! Tror jag drömmer ibland altså... Bara för att allt jämt går så fort! Känns som att sommaren bara flyger förbi... Läskigt!  Hemskt nästan! Haha.


Emelie och Rominta i regnet. Snyggaste ekipaget såklart:)

Kommentarer
Postat av: Jess

Vilken dag det var igår :P

2009-07-11 @ 00:49:32
URL: http://gamledoris.blogg.se/
Postat av: Matilda

Men ska Emelie vara på skolan både vecka 32 och 33 då?:)

2009-07-11 @ 22:09:13
URL: http://polkagirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0