Tisdag

Tjoho!<3
Kom hem från skolan för en stund sedan. Är ganska trött, har träningsvärk sedan igår (tänk hur otränad man kan vara egentligen) och ont i min fot. Som några av er kanske kommer ihåg så stukade jag foten rejält för några veckor sedan i ridhuset, och min fot har inte läkt än. Den har inte ens blivit bättre än den har varit under förra veckan.

Imorse var jag så otroligt trött att mina ögon gick i kors. Det snöade denna morgonen också, och den här gången var jag alldeles vitprickig när jag klev på bussen. Tråkigt väder. Nu är det slaskigt och fuktigt ute:( Hur som helst så satt ingen i min klass på bussen imorse. Jag började nästan undra om jag inte hade tagit fel på schemat. Men så kom jag på att vi har inte en enda sovmorgon i nuläget på hela veckan så då trodde jag att jag hade missat att kanske svenskaläraren skulle vara borta eller nåt. Men så var det inte:) Det var bara alla som hade försovit sig. Emelie kom dock aldrig.

I skolan så har vi väl inte gjort nåt speciellt. Svenska, småföretagande och lantbruksdjurs skötsel ("kossakursen")... Men jag åkte hem tidigare eftersom att jag inte ville gå in i svinstallet med min tunika och mina favoritleggings... Hade inget ombyte med mig och det är inte så trevligt för de andra på bussen om man stiiiiinker gris. Så jag var tvungen att göra det valet ju. Jag vet att jag egentligen gör fel.

På svenskan idag så skulle vi läsa dikter av två författare. Sedan fick vi i uppgift att skriva något poetiskt själva. Hur kul som helst:) Jag hade glömt av hur roligt det är att skriva! Och det är roligt med dikter!!:) Fast det är roligast att skriva långa, långa noveller. Jag vill börja skriva igen. Alla långnoveller jag har skrivit har jag kastat efter hälften typ. Nu vill jag skriva något megabra som går att spara:) Det ska jag sätta mig och göra någon kväll. Älskar ju att skriva. Idag mötte jag och de andra tjejerna rektorn utanför matsalen då stoppar han mig och säger "Jag vill fråga dig en fråga, följ med mig" och jag tänkte givetvis... "Shit, nu tycker han att jag har misskött skolan på tok för mycket". Men så var det inte. Han sa att han hade hört att jag var bra på att blogga och han undrade ifall jag ville vara med i marknadsföringsgruppen och blogga om Nuntorp. Både han och jag trodde att det var ett utmärkt sätt att marknadsföra Nuntorp på. Jag skulle återkomma när jag hade bestämt mig för vad jag ville. Och jag tänker ju givetvis säga ja till det! :D Kul! Och vem har gått och sagt till rektorn att jag bloggar bra?;) Hur som helst så är det jättekul att någon tycker att bloggen är bra och till och med går och säger det till rektorn... Eller hur han nu har fått reda på att jag bloggar. Kul i alla fall:)

Om några timmar ska jag ta bussen ut till Bergahästen. Nu var det ett tag sedan man var där:)

Puss<3


En superdupermegatrött Sabrine i väntan på första buss-
en i morse.


Utfyllnadsbild. Satt ensam vid skåpen och väntade på att
klockan skulle visa "dags att gå ut till bussen och åka hem".

Kommentarer
Postat av: Matilda

Ja det var faktiskt kul att skrvia dikt;)

2009-01-24 @ 17:37:25
URL: http://polkagirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0