Onödigt!

Då var det tisdag, åter en dag som känns helt värdelös.
Skolan. Svenska, småföretagande och lantbruksdjurs skötsel. Det sistnämnda riktigt skit. Jag och Emelie har klagat som bara den idag! Idag lyckades vi få biträdande rektorns stöttning i alla fall:) Även om våra protester kanske inte hjälper så jättemycket så slutar jag aldrig att klaga i alla fall. Och ärligt talat... Jag får väl få ig i den kursen. Under hela tiden som jag har gått på Nuntorp, dessa 2 år så känns det som om det har varit mer lantbruk, ko, gris och allt det där än häst. Jag valde ju inriktningen häst av en anledning liksom. Nu har jag tappat sugen på skolan över huvud taget. Jag förstår alla som har slutat på Nuntorp för att de har tyckt just som jag. För mycket av allt! Jag trodde att vi skulle få slippa laggårn lite mer i tvåan. Men nehej. Vänner jag har pratat med som går på andra naturbruksgymnasier har det ju inte alls samma. De läser inte ett skolämne som innebär att man ska vara i laggårn och i svinhuset. Ibland undrar jag varför jag ens valde att söka till Nuntorp. Visserligen är det en väldigt bra skola, trivs som fisken i vattnet, men det ska väl kännas lite när man går en inriktning? Jag är inte ens intresserad av jordbruk, lantbruk över huvud taget! De säger att "jo men den här kursen är bra ifall du inte får jobb inom häst efter gymnasiet". Okej... Det är som att säga "ja du pluggar media men får en sykurs på schemat ifall du inte får jobb". Gud vad irriterad jag blir! Jag stör mig. Stört. Jag tycker verkligen det. Mjölkning har inte ett dugg med hästar att göra. Inte grisar heller. Och vet ni vad det värsta är? Att de har tagit bort så att lantbruksdjurs skötsel inte är obilgatoriskt för nästa tvåor. Tack vare att vi har klagat fram detta! Det är ju bra för alla andra som söker hit och vill läsa häst men fyfan vad surt det känns för mig. Och Emelie också om jag har fattat rätt. Så för framtida eever kommer den här kursen som innebär mycket ko och gris att vara valfri. En tilläggskurs. Alltså inte obigatorisk. Men jag orkar allvarligt talat inte med kursen. För jag vägrar att gå in till svinhuset igen! Jag gör inte det. Sätt ett jävla ig på mig då. Jag bryr mig inte längre. Är bara less. Jag vet att jag som elev gör fel.

Hur som helst... Allt känns förjävligt just nu tycker jag. Jag vet inte om det är min pms som spökar eller om det bara är en vanlig depperiod igen. Jag känner mig allmänt kass. Oduglig, otillräcklig. Jag har kommit fram till att jag är talanglös. Jag är inte bra på någonting. Och jag vet inte vad jag vill med mitt liv heller. Jag har inga mål längre. Jag har tappat dem just för att jag är så jäkla tråkig och kass. Dagarna bara passerar och varje dag känner jag mig bara depp känns det som. Usch! Jag längtar till skolan är över. Studenten och allt det där. Om jag nu lyckas ta studenten. Om inte så skit samma. Fast det kommer bli sorgligt också<3 NP2H är bäst <3 :)

Förlåt att jag bara klagar men idag är jag arg och sur. Känns som att allt går emot mig just nu. Det är i alla fall väldigt skönt att skriva av sig:) PUSS<3


Emma på företagandelektionen:)


Och Jessica:)


Kommentarer
Postat av: Annis

vad dårligt med det där med att ni inte har häst tillräkligt mkt..vi två skulle valt hallands ridgymnasium...men de e lite sent att ångra nu...:) älskar digg..<333

2009-01-13 @ 20:59:46
Postat av: Matilda

Svar: Det är nog inte försent, gå på ungdomsledarkursen imorn så läser det sig nog:)

2009-01-13 @ 21:05:29
URL: http://polkagirl.blogg.se/
Postat av: Anonym

du är INTE kass, talanglös eller otillräcklig Sabbe!du får inte tänka sådär gums <333 you're the best :*

2009-01-13 @ 21:28:02
URL: http://sandrapandra.blogg.se/
Postat av: Sabrine - Krulltottsflickan

Svar till Anna=> Ja det skulle vi:D Men jag lovar att vi två kmr göra ngt oslagbart i framtiden ändå:)Något:D Anna och Sabbe you know;) Älskar dig ännu mer<3

2009-01-14 @ 12:41:23

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0