Sabbe är tillbaka!:)

Jobbat på Nuntorp i 2 dagar.

Heeeeeej!
Förlåt att jag inte skrev igår fast jag lovade er det. Blev kvar på Nuntorp till nästan 23:30 igår kväll p.g.a att Emil (häst) blev sjuk i hög feber. Sara, hästskötaren, messade mig nyss och sa att de hade fått in ett virus i stallet som var mycket smittsamt. Inte bra. Emil får krya på sig riktigt!

Annars har jobbdagarna med Emelie varit bra. Fick inte ridit så mycket som vi hade tänkt oss (ridhuset var upptaget mitt på dagen trots att det str tydligt på en lapp att nuntorpseleverna har det på dagen) men red Minors i måndags i alla fall:) Samma dag när vi lösgalopperade alla hästar så stukade jag min fot riktigt rejält. Och jag kan lova att jag aldrig har haft så ont i foten förut! Jäklar vad jag trampade snett. Och hur kan man lyckas trampa så snett på plan mark i ett ridhus? Jo heter man Sabrine så kan man det! Haha. Lite typiskt mig faktiskt. Jag blev änna halt och nu går jag fortfarande och haltar. Har varit svullet som fan och är fortfarande ganska tjockt runt fotleden. Skriker när jag ska dra av mig mina stövlar. Blir det inte bättre så blir det vårdcentralen.

Nu har man i alla fall tjänat lite pengar och det är ganska bra betalt +att det blir extra på tettondagen och övertid på kvällen. Nice! Och vi har allt haft det mysigt i stugan på kvällarna också. Tittat på film och käkat godis och chips. Emelie, jag och Anna som jobbade i laggårn. Och lille Alladin har sålts och åkt till Vänersnäs igår också. Så nu finns det ingen liten rackarponny på Nuntorp mer:/ ;) hehe. Men vi hörs om en stund eller imorrn! Jag ska börja sova tidigt och äta GI-kost! Har redan startat. Bra va?:) Nu ska det försvinna fett! :) PUSS:*


Okej kanske inte världens bästa bild... Men det är i alla fall Alladin:)
Hejdå lilla busponny! <3 Sötis=)


Fåren som vi även fodrade dessa dagar. +alla höns och lillgrisen.


Minors:)


På promenad med Emil<3 :)


Ambra och Emelie var också med:)


Fint väder.

Kommentarer
Postat av: Annis

du får ge Emil(häst) en krya på puss från mig..japp du lyckas med allt...o nu måste du lyckas att lösa problemet med att du slutar sent på måndagar o med ridnignen..vill inte att du ska byta grupp..blir leeedsen:( buäääää

2009-01-08 @ 12:29:22
Postat av: Sabrine - Krulltottsflickan

Svar=> Om det är så att vi inte bara har vissa praktikeftermiddagar så sent så måste jag byta grupp igen, tyvärr=/ Kan ju inte skolka från skolan en gång i veckan... ;/

2009-01-08 @ 22:04:33
Postat av: Sabrine - Krulltottsflickan

Svar till Anna=> Om det inte är så att vi bara har eftermiddagspraktiker i laggårn bara vissa måndagseftermiddagar så måste jag tyvärr byta grupp igen:( Kan ju inte skolka från skolan 1 gång i veckan. Men jag hoppas att det löser sig<3 Och ja, jag ska ge Emil en puss från dig:)

2009-01-09 @ 00:59:57
Postat av: StefanWeei

Heej! :) Kolla gärna mitt senaste inlägg om "Modebloggar" och Wikipedia och bidra med din åsikt! ;)

2009-01-09 @ 01:08:37
URL: http://stefanweei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0