Djur kan vara homosexuella:)

Tja!
Kom hem från skolan för en stund sedan. Har inte mått bra alls idag. Jag fick gå iväg i 10 min på första lektionen för att typ spy på toaletten. Huvudet snurrade, allt var veligt och jag kände mig helt försvagad. Andra gången det händer denna veckan. Jobbigt. Men nu vet jag i alla fall vad det beror på... tror jag:) Och NEJ jag är inte gravid, som någon i skolan undrade idag. Haha^^

Annars har det väl inte hänt så mycket idag. Efter svenskan i morse så hade vi etologi:) Vi fick lära oss om djurens drifter och sexuella beteenden, hur de lever tillsammans o.s.v. Riktigt intressant faktiskt. Visste ni att homosexualitet förekommer hos vissa djurarter? Där är beviset till alla jävla människor som säger "fyfan vad vidrigt, det är ju onaturligt". Ett exempel, fick vi lära oss, är att hos svarta svanar som lever i Australien så förekommer det. Två hanar tar ett fågelbo från en hona och så tar de hand om ungarna och beskyddar dem. De här två hanarna lever sedan tillsammans. Ja men hur som helst så var det massa roliga exempel på hur olika djur lever. Vissa djurarter är även bisexuella och "har kul" med varandra för att undvika bråk. Det är nog väldigt ovanligt men hos vissa djurarter förekommer det. Etologikursen är faktiskt intressant.

Idag tänker jag nog plugga och kanske träna om jag mår lite bättre senare. Vi får hoppas på det. Jag mår redan lite bättre:) Vet inte om jag ska åka till stallet ikväll eller inte. Jag får se hur jag gör. Känner mig inte så pigg på det. Men ändå... så finns det något i mig som säger till mig att åka.

Vi hörs, pusshej<3


Emelie fick för sig att stänga in Michaela med massa stolar idag x)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Sv: Den var jättebra :)

2009-01-21 @ 14:55:42
URL: http://mjuppi.blogg.se/
Postat av: Sandra

Schyst! :D

2009-01-21 @ 15:21:19
URL: http://sandrapandra.blogg.se/
Postat av: Annis

uuuch inte bra att du mådde dårligt..hoppas du vet vad det är..var du i stallet??:) om i så fall vad gjorde ni??

2009-01-22 @ 11:02:42
Postat av: Sabrine - Krulltottsflickan

Svar till Annis: Ja jag tror jag vet vad det är:):) Och nej jag åkte aldrig till stallet. Orkade inte riktigt.

2009-01-22 @ 15:56:38

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0