Helgen

Heejsan!
Förlåt att jag inte har bloggat på hela helgen! Men jag har inte haft tid. Jag har faktiskt haft jättedåligt samvete och tänkt på bloggen jättemycket. Jag får försöka fixa mig en laptop eller nån liten handdator;) Haha. Hur som helst så har min helg varit jättebra:) Hoppas att eran har varit lika bra. Skulle träffat Sandra i helgen men så kom jag ju på att jag skulle jobba och allt. Så det blev inget och det var ju lite synd... Har också varit och hälsat på Antonia och sovit över hos henne till idag. Tack för det<3 Jag vill också bo på landet och ha tre hästar och slippa kvarter och typ... massa hus. Himla mysigt faktiskt! Jag kommer lätt och hälsar på underbara vännen och klasskompisen Antonia fler gånger;)

Igår var jag även på Bergahästen och red Iver. Tjohej vad fart det var på henne. Het (hon brukar vara ganska pigg och väldigt framåt men inte het som hon verkligen var igår). Men det var väl rätt trevligt att få jobba henne och få henne mer avslappnad:) Fick henne rätt fint böjd och ställd (hon brukar vara svårböjd och knö sig väldigt mycket) faktiskt:) Fick henne att slappna av lite mer sista halvtimmen. Kändes skönt att få rida på riktigt igen. Det är inte samma sak som på skolan. Har saknat det<3 Så jag är nöjd med gårdagens ridpass. Iver är mysig hon, och ibland låter hon mig klappa henne över huvudet (det är sällan hon låter en göra det). Hon är väldigt ansiktsskygg, är t.o.m livrädd ibland och hon brukar studsa runt lite så fort hon ser ett ridspö (används bara på henne vid undantag) och hon dyker med huvudet och tar bettet så fort hon får chansen när man tränsar... Svårfångad i hagen, får ta med mig en näve havre eller pellets varje gång. Det får mig att tro att hon har blivit misshandlad en gång i tiden, vid huvudpartiet. För man ser verkligen stressen i henne så fort man ska göra något vid hennes huvud. Lilla gumman.

Hur som helst, så har jag gått en promenad med mamma för en stund sen. Det behövdes kände jag. Det är verkligen superskönt med långa och raska promenader! Man mår så mycket bättre då!:)
Imorrn är det skola som gäller. Gud vad helgen gick fort. Jag hoppas att veckan går lika fort. Är så skoltrött. Men måste ändå ligga i.


Antonia och ponnyn Dumle:)


Antonias stora varmblodstravare KG :)


Sessan blev min bästis(:


Curry bus:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0