Förbjud dunjackor!

Jag blev så arg igår kväll. Och ledsen. Såg en reklamsnutt (var det för Uppdrag granskning?) där de visar hur dunfjädrarna kommer till våra jackor, täcken o.s.v. Hemskt! Man såg hur fåglarna led! De bara drar i fjädrarna och fåglarna är jättejättestressade. Usch det såg så hemskt ut! Och min vinterjacka som jag använder i år är en dunjacka:( Usch. Det fick mig att må illa. Jag ska aldrig mer köpa nåt med dun i! Aldrig! Fyfan alltså. Nu skäms jag över att jag ens äger en dunjacka. Min dyra dunjacka... Köp aldrig mer dun. Om jag bara hade vetat innan hur de gör för att få dunfjädrarna av fåglarna... Vad smärtsamt det är för de stackars fåglarna! Tänk vad fåglarna får genomlida. Vad ont de måste ha. Fyfan!!

Kommentarer
Postat av: Anni

uuch va hemskt...är gald att vi inte har något i dun hemma:)

2009-01-29 @ 20:18:25
Postat av: Sabrine - Krulltottsflickan

Svar till Anni: Ja jättehemkt verkligen:O

2009-01-30 @ 16:45:18

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0