En alldeles vardaglig torsdag

Gomiddag!
Kom hem från skolan för en liten stund sen. Sitter och knaprar på ett äpple. I skolan har det väl inte hänt nåt speciellt, hade hästprov på morgonen. Gick skitbra, jag kunde verkligen nästan alla skelett, senor, muskulatur och ligament-delar!:) Känns bra. Efter det så hade vi två timmars teori med hästens hjärta, kretslopp (hjärtat), lungor, mjälte och alla möjliga saker för att vi har prov på det nästa vecka. Jag tycker vi borde få reda på när vi ska ha prov på saker och ting lite tidigare än bara en vecka innan för just nu känns det som att det är väldigt mycket. Men det kanske bara känns så för mig för att jag ligger efter i skolarbeten. Det får jag ju skylla mig själv för. Efter hästförmiddagen så hade vi samhällskunskap i 1 timme. Den sista timmen fick vi jobba självständigt med EU-frågor o.s.v. Lite intressant ändå:) Jag börjar få lite med positiva inställningar till skolan nu. Det behövs. Det enda jag behöver ändra inställning till är "kossakursen"... Ni vet den där lantbruksdjurs skötsel. Det kommer säkert. Även om det kanske är för sent för att få ett G. Hur som helst... Sista samhällstimmen tänkte jag att jag skulle gå till någon vid namn Karin på expeditionen för att diskutera bloggplaner (hon och rektorn hade lite idéer). Så jag var tvungen att missa 13.32-bussen och ta nästa som går 14.44. Det värsta var att Karin hade lektion just då. Så jag och Antonia gick till Jessica och Emmas rum och tittade på film istället:) Det är i alla fall bestämt att jag ska börja blogga för/om skolan för att det verkar vara bra marknadsföring:) Det finns ju faktiskt många som inte ens vet om att såna här skolor finns.

Men jag skriver ju så mycket om skolan i den här bloggen redan. Men det har blivit så det sista. Det har ju faktiskt inte hänt så mycket annat för mig. Vardag kallas det. Men vardagen är inte så värst tråkig för mig:) Jag går ju på världens bästa skola, och vardagen blir faktiskt vad man gör den till. Även om det känns motigt ibland. Det gör det. Trots att vi håller på med en nyttig "diet" så ska jag, mamma och syrran ska till Ritz på Hjortmossen och fika senare:) En sån trevlig sak kan ju ljusa upp vardagen lite (och man får unna sig då och då). Ritz är verkligen världens underbart bästa konditori och café! Finns ingen som gör så goda prinsesstårtor som dem, så goda pudapestbakelser, så goda chokladbollar, så goda dammsugare... Haha. De gör det så gott!

Såg ni förresten Made in Sweden igår? Så bra! Och Kim är ju från Trollhättan;) Fast jag tycker nog att han borde ändra inställning till det som de håller på med. Annars kan det nog bli jobbigt:S Jag såg även i början på Kvällsöppet igår (det heter så va?) kväll. Det var diskussioner om dagens klädmodeller. Det är levande skelett som går på catwalken. Sjukt! Så jävla vidrigt. Det är inga friska kvinnor man ser. De är inte ens snygga och kläderna sitter ju förfan snyggare på en kvinna med former. Jag blir så arg på sånt här! Och det hetsar faktiskt unga tjejer till att hetsbanta och svälta sig själva. Vad är det för jävla skit? Modellagenturerna ville inte ens ta sig till programmet och delta i debatten... så jävla fegt. Ärligt talat, hur kan man tycka att det är snyggt med så magra människor? Jag själv är överviktig och försöker gå ner i vikt för att jag vill se sund, fräsch och snygg ut. Och det gör man när man är i den storlek som tjejer och kvinnor ska va i. Så som man ska se ut. Former. Så som modellerna ser ut är inte friskt. :S

Nej nu ska jag göra klart en skoluppgift:) Vi hörs! <3 :*


Gammal bild från i somras. Hade även den här bilden som header när
min blogg var alldeles ny i augusti:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Shit va coolt och blogga för skolan! :D:D

2009-01-22 @ 18:38:42
URL: http://sandrapandra.blogg.se/
Postat av: Annis

men de va ju bra att de gick bra på provet..ja hade typ blandat ihop alla saker..:)

lycka till på ditt prov nästa vecka:)

2009-01-22 @ 20:44:28
Postat av: Sabrine - Krulltottsflickan

Svar till Annis=> Tack Anna<3 :)

2009-01-23 @ 22:05:59

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0