Underbara lov!

Äntligen är det lov! Vad jag har längtat. Och vad tiden går fort. Ikväll ska jag bara vara hemma eftersom att jag måste upp tidigt till skolan imorrn bitti. I våran utbildning ingår det att vi ska arbeta på treårstestet som är på Nuntorp. Och innan den får varje elev ett varsitt "träningstillfälle"  på en helg inför det. Löshoppning alltså. Jag är inte så sugen på att göra det men eftersom det ingår i hästutbildningen och vi betygsätts så har jag ändå en positiv tanke till det:) Det mesta som har med hästarna att göra kan bli helt okej! Så det här bli nog bra.

Grattis får jag säga till mina söta lillasyster som fyller 12 idag. Hennes tjejpolare kommer över hit ikväll på filmkväll och grejer;D Haha det kommer vara livat här hemma kan jag ju säga. Tänk vad kul det hade varit om jag hade ställt mig i baddräkt och gjort en ful dans för syrran inför hennes alla kompisar ikväll;D Hahaha. Nej jag lovar att jag inte ska göra det. Men tanken är kul.

Idag har jag bara gjort prov, kunde nästan alla huvudstäder så jag är helt säker på att jag fick G minst:)
Efter det blev småföretagandelektionen inställd för att vi skulle kolla på redovisningen av treornas projektarbeten. Vissa projekt var intressanta att läsa om. I ridhuset såg vi även två stycken osm hade haft som projekt att rida in två ponnyer. Jag och Emelie hade ju tänkt göra ett projekt med hennes häst Rominta. Först tänkte vi köra in henne och senare även utveckla henne i dressyr. Men jag tror inte att Emelie vill köra sin häst, hon är rädd att hon ska bli stel och klumpig. Jag anser dock att det inte alls behöver bli så. Alla körhästar är inte som skolans körhästar:) Det gäller ju att hålla igång och gymnastisera hästarna, om man rider dem också. Men jag kan förstå henne på ett sätt också. Hästen kan väl bli något stelare av skacklarna kanske?
Hur som helst så vet vi inte alls vad vi ska göra med lilla Minty. Vi hade ju tänkt ha henne i dressyren och utveckla henne och jag ev. skulle få låna en av skolans hästar och ha med på träningarna. Men då blir det ändå två olika projekt. Då blir ju mitt att utvecklas ihop med den hästen som jag rider. Så det blir ju också lite knepigt kanske. Men idag så föreslog Antonia att jag kunde få låna hennes häst KG om jag ville:) Och jag tror att jag ska göra det om jag och Emelie verkligen inte kommer på något att göra som båda två kan vara med på med Rominta. Jag och Antonia pratade ju ändå på att jag skulle hoppa KG i sommar. Och då passar ju ett helt projekt med KG ganska bra in:) Att tillrida honom, utveckla honom och samtidigt utvecklas ju jag själv som ryttare. Och Antonia vill ju ha skötare på KG men om jag gör mitt projekt med KG så behöver hon inte leta efter någon som kan sköta honom heller. Men jag ska prata med Emelie under lovet och se om hon fått någon ny idé för Rominta-projektet. Om inte så finns det ju ett alternativ tack vare Antonia<3
Det ska bli kul att påbörja ett projekt tycker jag! Och att sedan få visa upp det i trean:)


Underbara sportlov<3 Bild sedan i somras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0