Prinsessan förlovad

Trött. Jag är trött! I kroppen, huvudet, allt. Även om stalltjänsten har varit rätt lugn. Okej lite har vi fått stressa efter någon tillsägning men man borde faktiskt ta bort de där jäkla stora rundbalarna med halm som gör att man måste fylla boxarna med det via skottkärror (det tar tid), i stallet. Vad jag klagar. Hur som helst så har jag mest ont i min fot. Aj! Den har inte läkt sedan jag stukade den på jullovet. Vårdcentralen suger, det är ju något fel så svullet som allt är! Och så ont som jag har. Jag ska i alla fall till vårdcentralen igen nästa vecka.

Idag har jag inte gjort något mer än stalltjänsten. Man hinner ju knappt något annat. Åkte med mamma och syrran en sväng till Lilla edet förut. Hela kvällen har det även varit rapportspecial och allt möjligt om kronprinsessans förlovning. Grattis får man väl tycka, det var änna på tiden:) Men nu kommer det ju stå om det i tidningarna hela veckan. Endast typ.  Vi har liksom fattat att de är förlovade nu! Jag håller med min umgängeskrets; det räcker. Eller man behöver i alla fall inte visa samma sak hundra gånger under en och samma timme.

I morgon blir det stalltjänst igen som sagt. Hoppas på en lugn dag men man vet aldrig. Blir nog bra:) Ska ta bussen tidigt i morgon bitti för att hinna i tid. Kommer dock vara där 07:00 men börjar 07:30. Då kan jag ju täcka om alla hästar eller nåt. Det blir finemang det! Eller varför inte lägga sig i sadelkammaren och sova i en halvtimme? Haha.

På vägen hem idag fick jag ett sms av Anna "docka är till salu". Vad ledsen jag blev! Jag är så trött på mig själv att jag fäster mig vid hästar som inte är mina. Docka är verkligen en favorit på Bergahästen. Why? :/ Å andra sidan får hon ett bättre liv (förhoppningsvis) som privathäst någon stans:) Men ändå<3 Stallet kommer absolut inte att vara samma sak utan henne. Docka är liksom Bergahästen. I alla fall för mig. Hon är ingen snygg PRE men hon är världens gulligaste nordsvensk. Jag tror faktiskt att jag tycker att nordsvenska brukshästar är vackrast. Kallblod är fina som ädelstenar! Visst är dem?
Och Annas älskling Zenit är ju också till salu... Anna och Zenit är superfina ihop:)


Jag har ingen egen bild på Docka men detta är i alla fall hon:) Lånad
från hemsidan.

Godnatt:*

Förresten; vi fick megagoda semlor på lunchen idag! Hurra för goda semlor!


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jag ÄLSKAR semlor :D jag och min kompis köpte var sin igår och satt och åt den i caféterian. hahaha, alla måste ha trott att vi var helt störda eftersom vi hade grädde i hela ansiktet xD

PUSS

2009-02-25 @ 17:51:04
URL: http://jasperhale.blogg.se/
Postat av: mormor



Hej stumpan!!



Bra att du går till vårdcentralen så de får se på din fot!Lova att du går,så synd att du har så ont fortfarande!

Bamsekram från mig till dig!!

2009-02-25 @ 19:15:28
Postat av: Sabrine - Krulltottsflickan

Svar till mormor: Jag ska gå nästa vecka. STOORA KRAMAR<3

2009-02-25 @ 19:26:17
Postat av: Annis

man kan inte fatta att hon ska sälja docka o zenit..stallet kommer inte bli det samma som med med..du har rätt docka är bergahästen..har hört från en bdb att linda ska sälja abbe, benni o relampago också för hon vill bra ha ston men denna information hoppas ja inte är sann..det står inget på bergahästenshemida än..om de gör det så kommer ja dööö..hon kommer ta bort alla bra hästar i så fall..nybörjare kan inte börja rida på saeta eller alegria..det bara går inte...älskar dig

2009-02-26 @ 10:11:04
Postat av: Sabrine - Krulltottsflickan

Svar till Annis: Jag håller med dig fullt ut! Och jag älskar dig också vännen<333

2009-02-27 @ 22:30:01

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0