Detta busskrångel...

Tjenare!
Hur är läget? Här är det ganska okej. Dagen har rullat på idag. Var i skolan och gjorde ett hästprov, tittade på när de andra gjorde ridprovet inför ridledarkursen, hade smahällskunskap och sen var det bara att åka hem:) Kom hem ganska sent. Åkte sedan till pappas jobb och käkade fish'n'chips. Typ det har jag gjort idag. Nu måste jag sätta igång med att plugga till morgondagens samhällsprov på alla länders huvudstäder. Inom Europa då. Haha jag tycker att jag har haft prov på europas huvudstäder ett antal gånger i grundskolan. Men det är jättebra att repetera! Det känns som om det kommer att bli enkelt.
Då tänkte jag prata om anledningen till att jag kom hem sent... För det första så stannade jag en timme extra på skolan för att umgås lite med Emma och Jessica (några fler var där också) och Emma var så snäll och tittade på nätet hur bissarna gick. Då gick det en buss 15:45 stod det. Och nästa igen skulle gå 16:15 typ. Sedan när jag går till busshållplatsen så står det på tabellen i busskuren att det bara går en 16:15! Men det står inget om någon kvart i-buss! Och detta är inte första gången som sånt här händer mig. Jag är trött på Västtrafik! Alltid krångel, alltid fel. Alltid nåt. Jobbigt! Det värsta är om busschaufförerna glömmer att stanna vid ens hållplats trots att man har tryckt på stopp-knappen. Så jobbigt! Visst, alla kan väl glömma men ändå. Men att de skriver olika på nätet och boktabellen är oacceptabelt! Det får inte förekomma tycker jag!

Hur som helst, så fyller min syster år imorrn. Grattis till henne<3


Samhällskunskapen är lite kul ändå:)

Kommentarer
Postat av: Annis

Jobbigt med busskrångel..håppas att du kom hem:D huvudstäder är rätt lätt..så de går nog bra:D

2009-02-13 @ 10:43:04
Postat av: Sabrine - Krulltottsflickan

Svar till Annis: Ja det gick jättebra:) Det är ju bara att nöta in dem!

2009-02-13 @ 14:39:12

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0