Lång dag

Idag har det varit en lång dag!
Den började med att Josefine hämtade upp mig 6.40 imorse. 7 var vi i stallet, fodrade, fixade, släppte ut skruttisarna och fyllde på foder i lite tunnor och såntdär. Sedan har dagen bara rullat på.
Jag red ut på Diplomatico idag också. Han brukar alltid stegra sig, hoppa åt alla håll och vara helt förjävlig ute så det har knappt gått att ha med honom på uteritter för elever. Men idag så hade jag i alla fall fått i uppdrag att ta mig an honom och rida ut. Han måste ju faktiskt lära sig nån gång! Jag har ridit honom en del och ute på ängen och såntdär men inte på vägarna och i skogen, men jag har ju sett hur han har varit. Så jag var förberedd på rodeo ute på grusvägarna. Meeen så lugn han var om man jämför med hur han brukar vara! Han krånglade bara en eller två gånger! Han blev ganska stressad i början av skogspartiet och om Lindas häst kom för långt före men sedan lugnade han ner sig även där. Det gick hur bra som helst och uteritten blev skön i stället! Så jag var jätteglad över att han var så lugn som han var. Jag kommer att vara lite ledsen när någon kund köper honom faktiskt. Ännu en hästkrake som jag har fastnat för. Hade jag haft 117 000 kronor så hade det inte varit helt omöjligt att det hade blivit ett litet hästköp:)

I morgon är det upp tidigt till skolan som gäller. Det blir hästlektioner hela dagen och på kvällen blir det ridning på Bergahästen. Gött!


Diplomatico.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0