Håll koll på hunden!

Red en tur ner till ängen på Benni med Josefin och Sandokan för att jobba hästarna där idag, mitt i snöstormen haha. Mitt i passet så kom det en hund (som vi först trodde var en varg) och sprang mot hästarna. Hästarna blev jättestressade från att ha varit ganska avslappnade, lugna och arbetsamma. Hunden jagade ju typ hästarna och jag trodde fasiken att hunden skulle hoppa på Benni på bakbenen så jag fick hoppa av och jaga bort hunden. Ägaren stod i sin jäkla trädgård och ropade på hunden länge men fastän hunden sprang iväg mot oss så stod idioten kvar och sket i det? Ser han inte att vi rider och att hans hund hoppar på hästarna liksom? Går man inte ut och hämtar hunden då? Jag satt upp igen men hunden förstörde vårat ridpass, hästarna var verkligen stressade, hoppiga, springiga, fjompiga och letade efter monster hela tiden sedan så vi avbröt faktiskt och red hem igen. Det var ingen idé att bråka med hästarna och försöka jopbba dem när de var såna. Jag blir så arg på sånt! Ägare som inte kan hålla koll på sina djur.


Jag och Benni väntar på Josefin och Sandokan.



Man är rätt påpälsad! 3 tröjor och en nästan knälång
jacka som är uppdragen, haha.


Grabbarna<3 Dudo och Jol.


Självaste Jol!:)

Hoppas ni hade en god jul!

Kommentarer
Postat av: Kurt

Vad var det för hundras?

2009-12-26 @ 17:11:29
Postat av: Sabrine - Krulltottsflickan

Svar till Kurt:



En sibirien husky skulle jag tro.

2009-12-26 @ 20:49:47

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0