Vinterland!

Herre min skapare, säger jag även om jag inte är ett dugg kristen, vad mycket snö det är! Hur mycket snö finns det egentligen? Jag skulle upp och jobba på Nuntorp i morse men kom ingenstans. Det var snöstorm och hela bilen var insnöad, grävde ut den, fastnade, tog 3 timmar att komma loss, fastnade igen 50 m från huset. Lyckat! Vi insåg då att det var värdelöst att försöka ta sig vidare. Det gick bara inte! Jag gick upp halv 5 i morse. Inte illa va? Vilken tur att det löste sig med personal i alla fall!

Hela dagen har jag sett ut från fönstret och sett hur grannarna fastnar i snön. Och ingen jävla plog har det kommit heller!? Skamligt! Ingen plog på hela dagen, man ramlar bara runt i den djupa snön när man går utanför dörren. Helt sjukt. Nästan över allt annars är det ju plogat, men dåfan inte på min gata! Det är riktigt Störande. Tidigt i morse var det ju så mycket snö att man nästan inte såg bilarna på parkeringen. Puh!

Hur som helst så tog vi oss ut i snön på eftermiddagen för att ta lite vinterbilder i alla fall, jag syrran och mamma. Tänkte maila över lite bilder till Australien där kära mormor med man just nu befinner sig för att hälsa på min morbror och hans tjej med släkt för att visa hur jäkla mycket snö det har kommit! Men det kan kanske hända att de råkar se bilderna här redan innan de blir ivägskickade!?;) Man vet aldrig haha. De skickade ett fint videoklipp till oss där de hade skrivit i "god jul" sanden och sprungit i havsvågorna. Hmmmm... man är inte alls avundsjuk eller så;)
 
Men vinter är väl ändå rätt mysigt? ;)




Syrran! På det här stället var det i alla fall plogat!:)


Jag:)


Mamma gömmer sig?;)


Kommentarer
Postat av: Matilda

Vi ääääälskar snö!!! :D:D

2010-01-03 @ 11:41:19
URL: http://polkagirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0