Ännu en dag i stallet

Det blir ett snabbt inlägg, jag hinner inte med datorn knappt! Idag åkte jag till stallet och red Jol på lektion. Gick mycket bättre än när jag red honom sist gång! Han blev himla trevlig till slut! ...Efter några turer av skenande och ryck han fick, haha. En gång gjorde jag mig nästan beredd för att han skulle hoppa över paddockstaketet, haha. Han fick vila igår och då blev det som det blev idag. Men till slut lyckades jag faktiskt få honom jättefin, lugn och arbetsam.

Efter det så skrittade jag Benidorm som sätts igång efter en lång vila. Pigg eller vad? :) Han fjompade sig, studsade och joxade i början men sedan hittade jag honom bra i skritten. Det blir såklart skrittarbete ett tag framöver och skrittarbete är bra:) Får väl se när han kan börja travas och galopperas, det återstår att se. Benidorm är en himla fin häst!
Blev kvar till 16.00 efter att ha hjälpt Josefin i stallet. Hon var ju så underbart, fantastiskt snäll som skjutsade hem mig igen! Tack och lov att jag fick slippa bussen idag, jag avskyr de bussarna! Längtar efter körkort... I morse var Annas mamma så snäll och körde mig. Vilka snälla människor det finns?
I morgon åker jag och rider Benni. Blir till att göra det typ hela lovet nu.


Benni bus:)

Kvällen idag spenderades hos underbara människor:)<3
Och kvällen i morgon kommer att spenderas med underbara
människor<3 :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0