Vardagen är här på riktigt.


Tjenare tjenare!
Idag är jag inte lika sur och ledsen som igår;) Har varit en mycket bättre dag idag och turen har varit med mig idag. Känns skönt. Även om jag inte mår så bra. Huvudvärk och trötthet är ingen hit. Men vafan:) Livet drar på ändå!

Idag i skolan har vi haft "projektarbete" hela dagen med jordbruksklassen. Vi delades in i blandade grupper. Alla grupper fick varsinn påse med samma innehåll i. Av innehållet så skulle vi bygga något som har med naturbruk att göra. Kunde vara vad som helst! Man skulle använda fantasin. Sedan så skulle rektorerna komma och döma vilken som var bäst. varje grupp skulle förklara vad det var för produkt man hade byggt och sedan försöka "sälja" den. En grupp skulle utses som vinnare och vann ett pris. Det var lite småkul faktiskt:)

Min grupp byggde en biogasstation som man kunde ha på sin gård eller dela med andra gårdar och tanka till traktorn. Ett bra sätt att spara på både pengar och miljö. "vi tänker på framtiden". Haha XD Vi vann inte. Men det var en rätt kul grej ändå.

I morgon har vi inriktningskurser hela dagen vilket betyder att hästklassen har hästlektioner 8-15.45. Har faktiskt längtat! Ska nog bli trevligt, och jättekul.
Jag lånade förresten en bok som verkar jättebra för mitt projekt i skolans bibliotek idag. "Balans till häst" heter den. Får hoppas på att det är något bra. Men den handlar mycket om sitsen, balansen, stretching, träning och sådant vilket mitt projekt faktiskt handlar en del om. :)



Nuntorp har införskaffat sig lite nya apparater i matsalen! Nu går det även
att få bubbelvatten, caffelatte och varm choklad:) Himla checkt om man är sugen
efter maten. Dock ska jag försöka att inte få i mig det så ofta då det kan göra
10 kg om året. :)


Min söta vän Emelie!

Kommentarer
Postat av: Sandra

jao nu är vardagen här, men om mindre än ett år..! student:D



datan krångla förut, var dörför jag bara loggades ur msn :)

2009-08-19 @ 20:24:59
URL: http://sandrapandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0